suzuki de fede mc fra luftkøling. oliekøling til vandkølet

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

suzuki de fede mc fra luftkøling. oliekøling til vandkølet

Indlæg af strynboen »

" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: suzuki de fede mc fra luftkøling. oliekøling til vandkøl

Indlæg af kreidlerhansen »

De har gjort det helt godt, ja! Jeg synes, den kønneste er modellen fra '96, efter den smed 20kg, og den satte mig bekendt ret pludseligt en ny standard for nær alt, efter man havde haft 10 år med (næsten) kun fokus på motorudvikling.


Det mest imponerende ift. gadecyklerne er den nyere 1.000-motor, hvor man i høj grad har præsteret at kompensere for den temmeligt korte slaglængde, så den har bundtræk som var uhørt for en så overkvadratisk maskine; Den får bare flere og flere kræfter i takt med omdrejningerne stiger, og den er ikke halvt så hysterisk, som den burde være ift. motordesignet.

Og så smider folk en anden potte + motorstyring på for at vinde 5-15HK, hvorpå den bliver snothysterisk og dermed stiller helt andre krav til føreren... på grænsen til ubrugelig på gaden. Jeg har talt med et par stykker, som ret hurtigt er gået tilbage til standard, omend stadig med brølejern monteret.

Det er imponerende, hvordan man kan manipulere med karakteristikken via elektronisk styring af sprøjt, spjældhuse og knaster, efterhånden. Knastakslerne er allerede forsøgt erstattet med hydraulik og med ret gode resultater for både brændstoføkonomi og effekt. Fantastisk, indtil det går i stykker, heh...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"