Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af Jensmc »

Har du fået omreg.?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af Frandsen »

Jensmc skrev:Har du fået omreg.?
niks venter stadig at hører fra en forsikringsmand
Mvh
Frandsen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af Jensmc »

Ellers skal du altså ringe til sælgeren. Det er det klogeste. Evt. sende ham en 100-mand.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af Frandsen »

Jo det er jeg obs på
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af strynboen »

du har jo 14 dage..sælger kan ikke opsige/afmelde de første 14 dage..der er et efterløb på forsikringen..hvis han sælger den med pladen på..

som sælger vil jeg kræve et forsikrings bevis på handels dagen...eller pille pladen af..for at køber ikke kan køre de 14 gage på min forsikring..men er der vinter pause så gælder forsikringen ikke...så der der jo ingen problem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:du har jo 14 dage..sælger kan ikke opsige/afmelde de første 14 dage..der er et efterløb på forsikringen..hvis han sælger den med pladen på..

som sælger vil jeg kræve et forsikrings bevis på handels dagen...eller pille pladen af..for at køber ikke kan køre de 14 gage på min forsikring..men er der vinter pause så gælder forsikringen ikke...så der der jo ingen problem
Du hæfter ikke for noget fra salgtidspunktet, han kan køre ind i en butiksrude uden det angår din forsikring.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af strynboen »

det lyder godt..men hvem skal så betale for skader i de 14 dage..hvis køber køre hjem uden selv at have udfyldt et forsikrings bevis...så er der jo kun min forsikring
jeg spurgte da jeg skulle hente min cbx..om jeg skulle udfylde beviset på forhånd...der fik jeg et nej...jeg kunne fint køre hjem på sælgers forsikring..og den galdt 14 dage frem..u anset om han meldte den af dagen før jeg hentede mc.en..
jeg skulde også syne den for at om registere..så kunne jo ikke tegne forsikringen før ejerskiftet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af Jensmc »

Ja, der er mange spørgsmål ved køb af køretøj.
I Frandsens tilfælde, står der i salgspapireret, at han har denne uge (så vidt jeg husker).
Det er derfor, jeg ville "smøre" lidt, hvis det bliver forsinket pga. forsikringen.
Og Frandsen HAR jo skrevet under på det. :D
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af Frandsen »

Det er rigtigt hvad jens siger jeg aftalte med sælger at der skulle være omregistreret inden d. 1/2
Reglerne er sådan at uanset hvilken forsikring du har tegnet eller hvem der har tegnet
er der altid ansvar forsikring på , det kan ikke lade sig gøre at have et sæt nummerplader uden forsikring
Har man sæson forsikring med ksako og kører uden for sæsonen og laver en skade, dækker
kaskoen højst sansynligvis ikke, men ansvars delen skal dække.
Så kan det da godt være at selskabet smider dig ud eller forhøjer præmien.....eller...............
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:det lyder godt..men hvem skal så betale for skader i de 14 dage..hvis køber køre hjem uden selv at have udfyldt et forsikrings bevis...så er der jo kun min forsikring
jeg spurgte da jeg skulle hente min cbx..om jeg skulle udfylde beviset på forhånd...der fik jeg et nej...jeg kunne fint køre hjem på sælgers forsikring..og den galdt 14 dage frem..u anset om han meldte den af dagen før jeg hentede mc.en..
jeg skulde også syne den for at om registere..så kunne jo ikke tegne forsikringen før ejerskiftet
Så vidt jeg er orienteret så SKAL forsikringsselskabet dække evt skader i transfer-tiden ved et salg. Sælger er ude af billedet fra det øjeblik den er solgt. Sådan har jeg i al fald altid fået det forklaret når jeg har handlet biler.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Så blev det min tur til at eje en rigtig mc

Indlæg af strynboen »

jeg håber du har ret..for det er jo u rimeligt på den anden måde...vi må have det tjekket..det er fint at have i en køb /salg /forsikrings guide.....måske vi kan få gruppe rabat hvis vi henvender os som forum til selskaberne..og dog det lyder som en masse besvær
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"