cbx renovering
: søn 1. jan 2012 19:09
har adskildt generatoren..den skal poleres skifte pakdåse lejer og kul..
generatoren bliver trukket gennem en glide kobling..så pludselige rpm ændringer ikke belaster rotoren..og kædetrækket .,nede fra krumtappen
generatoren er placeret bag cylenderene for at gøre motoren smallere..noget som kawasaki opfandt tideligt i 60"erne på de små avanger 2 cylenderede modeller..de havde drejeventil på hver side af motoren..så der var ikke plads til tænding og dynamo...honda brugte det så til at gøre motoren smallere
generatoren bliver trukket gennem en glide kobling..så pludselige rpm ændringer ikke belaster rotoren..og kædetrækket .,nede fra krumtappen
generatoren er placeret bag cylenderene for at gøre motoren smallere..noget som kawasaki opfandt tideligt i 60"erne på de små avanger 2 cylenderede modeller..de havde drejeventil på hver side af motoren..så der var ikke plads til tænding og dynamo...honda brugte det så til at gøre motoren smallere