honda cb 77

Diskussion og fremvisning af motorcykler, crossere og lign.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

honda cb 77

Indlæg af strynboen »

her er en honda cb 72 motor
dens oliepumpe er trukket af et tandhjul på krumtappen...som går i indgreb på det i toppen af pumpen...som placeres i bunden af motoren

olie filteret er et sentifugal filter som trækkes af en lille kæde

her er et billede af typen ,,så i har en ide om hvad den sidder på..det er IKKE min...
Vedhæftede filer
cb 77 olie pumpe.jpg
cb 77 cent filter fra siden.jpg
cb 77 centifugal filt åbent.jpg
1968-honda-cb77.jpg
Senest rettet af strynboen tirs 27. dec 2011 14:20, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cb 77

Indlæg af strynboen »

lidt mere

tændingen bliver forceret ved svingklodser,,helt inde ved knast trækket..og føres så ud gennem den hule knast aksel til platinerne..mont på siden af topstykket
knasten er i 3 dele,,,som jeg ikke har fundet ud af at dele endnu..der er vist årgang forskel ,,så skal have tjekket op på alle årgange...motor og stel er ikke født sammen..
Vedhæftede filer
cb 77før åbning.jpg
cb 77 set fra bunden.jpg
cb 77efter vask.jpg
adskildt cb 77  cylendre og stempler.jpg
adskildt cb 77 -tændings forsætter...jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: honda cb 77

Indlæg af olebole »

Hej ! Lars :wink: Sej gammel Honda :(y) Der har du vist fået din sag for ! Men godt at se - at du ikke keder dig i det sure vinter vejer . Jeg kan desvære ikke hjælpe ! Da jeg først lige var kommet til verden i 68 :hihi Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cb 77

Indlæg af strynboen »

hej ole..ja jeg er kun fra 67..så den er vist ældre end mig...fandt en dato og årgang på lednings nettet 1965 eller 1967..så det er lige deromkring..de kom vist til danmark i 64..ved ikke rigtig om det er derby der var importtør af honda dengang..eller dem i københavn..
men det er helt anden teknik ,,end de nyere hondaer...der er dog mange små ting..som går igen..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: honda cb 77

Indlæg af Michael »

Dejligt at se der kommer gang i Hondaen.
Det bliver spændende at følge :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cb 77

Indlæg af strynboen »

ja man gemmer jo det bedste..men nu kunne jeg ikke holde fingrene fra den..
tror jeg kan genbruge det hele...så en ventil slibning,, glasblæsning af cyll og top...et paknings sæt..og justering..så tror jeg den køre igen..
har renset og pudset kaburatorene..og løsnet den fastrustne cylender..men tabte så et led i knastkæden da jeg sprængte kæden..såskulle lige ned i bunden og finde det igen...og skylde blokken så alt er rent..
tror hjulene bliver det største arbejde..eger og fælge..og så svejse nye udstødninger...
man kan faktisk få meget til den endnu...der blev solgt rigtig mange i usa
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cb 77

Indlæg af strynboen »

så er der renset og poleret lidt...der var meget slibe arbejde før poleringen..alle mærker og ridser skal jo slibes væk...den skal nok have en tur mere..med brasso eller noget andet fin poler sovs
har tænkt at børste motoren med en messing børste eller stål uld..for at få en overgang fra børstet look til blank overflade..eller evt male det midderste af blokken
Vedhæftede filer
cb 72 poleret1.jpg
cb 72 poleret-2.jpg
cb 72poleret 3.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

honda cb 77

Indlæg af Dewil »

Ser godt ud, var det den Honda fra Michael?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: honda cb 77

Indlæg af olebole »

Jeg kan se at der er el-start på den fra 68 :roll: Så der er nok ændret en del i motoren på de nyere modeller ? Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: honda cb 77

Indlæg af strynboen »

ja der er en tideligere model som kun hedder c72..den har en lidt anden blok..med en udluftnings labyrant bag på motoren...en rørformet forhøjning bagerst på blokken

der er også en model med kun en kaburator..måske også c 72 modellen..
ja det er michaels gamle honda...jeg fik den til en god pris...så procjektet kan hænge sammen...michael kender heldivis priserne på reservedele og ved hvor lang tid sådan et procjekt tager... det kan ikke lade sig gøre hvis folk vil have 8-10,000 for et ladefund..
der er ingen papire på procjektet...så jeg kender ikke årgangen..men den er 100% dansk.. motoren er ikke den orginale den er mindre... motoren er en cb 72 250cc. stellet er en cb 77 alså en 300 cc...men stelnumret bestemmer jo indditeten...så samle navnet er cb 77
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Motorcykler"