Side 1 af 1

honda cb 77

: tirs 27. dec 2011 14:09
af strynboen
her er en honda cb 72 motor
dens oliepumpe er trukket af et tandhjul på krumtappen...som går i indgreb på det i toppen af pumpen...som placeres i bunden af motoren

olie filteret er et sentifugal filter som trækkes af en lille kæde

her er et billede af typen ,,så i har en ide om hvad den sidder på..det er IKKE min...

Re: honda cb 77

: tirs 27. dec 2011 14:18
af strynboen
lidt mere

tændingen bliver forceret ved svingklodser,,helt inde ved knast trækket..og føres så ud gennem den hule knast aksel til platinerne..mont på siden af topstykket
knasten er i 3 dele,,,som jeg ikke har fundet ud af at dele endnu..der er vist årgang forskel ,,så skal have tjekket op på alle årgange...motor og stel er ikke født sammen..

Re: honda cb 77

: tirs 27. dec 2011 20:05
af olebole
Hej ! Lars :wink: Sej gammel Honda :(y) Der har du vist fået din sag for ! Men godt at se - at du ikke keder dig i det sure vinter vejer . Jeg kan desvære ikke hjælpe ! Da jeg først lige var kommet til verden i 68 :hihi Mvh. Ole

Re: honda cb 77

: tirs 27. dec 2011 20:41
af strynboen
hej ole..ja jeg er kun fra 67..så den er vist ældre end mig...fandt en dato og årgang på lednings nettet 1965 eller 1967..så det er lige deromkring..de kom vist til danmark i 64..ved ikke rigtig om det er derby der var importtør af honda dengang..eller dem i københavn..
men det er helt anden teknik ,,end de nyere hondaer...der er dog mange små ting..som går igen..

Re: honda cb 77

: ons 28. dec 2011 00:22
af Michael
Dejligt at se der kommer gang i Hondaen.
Det bliver spændende at følge :(y)

Re: honda cb 77

: ons 28. dec 2011 11:30
af strynboen
ja man gemmer jo det bedste..men nu kunne jeg ikke holde fingrene fra den..
tror jeg kan genbruge det hele...så en ventil slibning,, glasblæsning af cyll og top...et paknings sæt..og justering..så tror jeg den køre igen..
har renset og pudset kaburatorene..og løsnet den fastrustne cylender..men tabte så et led i knastkæden da jeg sprængte kæden..såskulle lige ned i bunden og finde det igen...og skylde blokken så alt er rent..
tror hjulene bliver det største arbejde..eger og fælge..og så svejse nye udstødninger...
man kan faktisk få meget til den endnu...der blev solgt rigtig mange i usa

Re: honda cb 77

: tors 29. dec 2011 15:41
af strynboen
så er der renset og poleret lidt...der var meget slibe arbejde før poleringen..alle mærker og ridser skal jo slibes væk...den skal nok have en tur mere..med brasso eller noget andet fin poler sovs
har tænkt at børste motoren med en messing børste eller stål uld..for at få en overgang fra børstet look til blank overflade..eller evt male det midderste af blokken

honda cb 77

: tors 29. dec 2011 15:51
af Dewil
Ser godt ud, var det den Honda fra Michael?

Re: honda cb 77

: tors 29. dec 2011 16:52
af olebole
Jeg kan se at der er el-start på den fra 68 :roll: Så der er nok ændret en del i motoren på de nyere modeller ? Mvh. Ole

Re: honda cb 77

: tors 29. dec 2011 18:12
af strynboen
ja der er en tideligere model som kun hedder c72..den har en lidt anden blok..med en udluftnings labyrant bag på motoren...en rørformet forhøjning bagerst på blokken

der er også en model med kun en kaburator..måske også c 72 modellen..
ja det er michaels gamle honda...jeg fik den til en god pris...så procjektet kan hænge sammen...michael kender heldivis priserne på reservedele og ved hvor lang tid sådan et procjekt tager... det kan ikke lade sig gøre hvis folk vil have 8-10,000 for et ladefund..
der er ingen papire på procjektet...så jeg kender ikke årgangen..men den er 100% dansk.. motoren er ikke den orginale den er mindre... motoren er en cb 72 250cc. stellet er en cb 77 alså en 300 cc...men stelnumret bestemmer jo indditeten...så samle navnet er cb 77