Yamaha fs1 1972

Vis os hvad du har stående af yamaha'er som er køreklare
Brugeravatar
NorwegianFS1
Site Admin
Indlæg: 310
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af NorwegianFS1 »

og 4 tallene er ulike det fra Morten's billede..
Mvh Einar

Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af strynboen »

hvis der er hugget nyt nummer skal der altid følge et dukoment fra politiet/eller synshal..de eneste som må gøre det..det skal følge køretøjet resten af dets dage..man har kunne søge køretøjerne,med dette dukoment tilføjet,,,men det forsvandt ved omlægningen af data systemet forrig år...så i dag er det kun lovligt at bruge køretøjerne hvis man har det orginale dokument...så smid dit stel ud...det bliver aldrig brugbart....tro mig eller lad være...eller spørg på motor kontoret
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af patrick j. »

det er os derfor den skal bruges som donorstel da den faktisk er fin over næsten det hele, så hvis jeg engang finder et match med dårlig stel er dette klar:)
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg sidder lige med en tanke: Årsagen til forfalskning fra årgang 1977-79 til årgang 1972 behøver vel ikke være tyveri - men derimod et forsøg på at narre en køber, såfremt sælger er klar over den sjældne årgang og i så fald kunne spartelmassen evt. fjernes forsigtig og så få det oprindelige stelnr. checket for efterlysninger - men mindre det er slebet væk... :shock:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af Dewil »

Jeg synes også at det kunne være meget interessant at få det rengjort og se hvad der gemmer sig..... det hjemmelavede nummer kunne jo reelt være trykket i spartlen...... der er vel snart intet der kan overraske os efterhånden???
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af patrick j. »

Læser i slet ikke hvad jeg skriver? dette er en knallert jeg købte af min fætter, og han aner intet om fs1er, så han har ikke gjort det, det er ham der har malet stellet og jeg har snakket med ham og han siger at der ikke var andre numrer/slibemærker, bare for at få det skåret ud i pap, at det ikke er ham jeg købte den af der har gjort det, han har os fortalt at han købte den af en af hans venner som i hvert fald ikke har gjort det, og så kender vi ikke ham han købte den af så det kan være der, der er en idiot der har fusket lortet hvis det ikke er fordi det er lovligt hugget i, med det er jo sådan set ligemeget for har ikke de nødvendige dokumenter
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej igen.

Jo, jeg har forstået den del af historien som du kender, men ud fra billedet at vurdere ville jeg - hvis det var mit - vide hvad der gemmer sig under spartelmassen, for muligheden for at findet det oprindelige stelnr. - der måske slet ikke er efterlyst hos Politiet - er vel tilstede ? Eller en anden bruger kunne evt. ligge inde med motoren til den ? Nå, det er bare ønsketænkning... :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af patrick j. »

tror nu ikke der gemmer sig noget inden under, dvs er 99,9% Sikker da min fætter igen anelse har haft om at det var en 72er :) men går ud og tjekker "mettevuns":)
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af patrick j. »

Mysteriet er opklaret, jeg var lige ude og skrabe i lakken, først kom jeg igennem et tyk lag sort, dernæst et meget tyk lag sprøjtespartel og så kom jeg til et lag grå ( den farve stellet havde da min fætter købte den, og så endelig kom jrg til det bare metal, og hvad så jeg:( et 2gears nummer hulk hulk hulk :sad :sad
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af Morten - Webmaster »

Skrev du ikke at din fætter havde slebet den til bart metal ???
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af Jensmc »

Det var da noget med "to". Bare ikke tooghalvfjers, men togear.
Det lugter da lidt af fisk....
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af patrick j. »

Jo jeg havde forstået det sådan at han havde slebet den helt neddet kunne jeg så se at han ikke havde, men jeg smider stellet i donordelekassen, så kan jeg da bruge det af den, der kan bruges, sys det er lidt trist det hele:(
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af Poul-Erik A. »

patrick j. skrev:Jo jeg havde forstået det sådan at han havde slebet den helt neddet kunne jeg så se at han ikke havde, men jeg smider stellet i donordelekassen, så kan jeg da bruge det af den, der kan bruges, sys det er lidt trist det hele:(
Hej igen.

Jo, men omvendt du har det vel også bedst med at vide ordentlig besked, så det er vel ikke så galt endda... :wink:

P.S. Gad vide om alle her på Forum ved hvad "mettewons" betyder ? :lol: Jeg er født i den 7'ende kartoffelrække, så jeg ved det godt. :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af patrick j. »

Poul-Erik A. skrev:
patrick j. skrev:Jo jeg havde forstået det sådan at han havde slebet den helt neddet kunne jeg så se at han ikke havde, men jeg smider stellet i donordelekassen, så kan jeg da bruge det af den, der kan bruges, sys det er lidt trist det hele:(
Hej igen.

Jo, men omvendt du har det vel også bedst med at vide ordentlig besked, så det er vel ikke så galt endda... :wink:

P.S. Gad vide om alle her på Forum ved hvad "mettewons" betyder ? :lol: Jeg er født i den 7'ende kartoffelrække, så jeg ved det godt. :wink:
Ja det er selfølgelig godt at jeg har fundet ud af at det er lidt noget fusk så jeg ikke kommer til kørens med det stel, men os træls at der er en idiot der har makket med nummeret,

Hvad andgår "mettewons" har jeg lidt min tvivl, men tror de har regnet den ud da de kan se den i en sammenhæng :)
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af nielsfup »

:D :D :D :D :D
Jo da jeg kender også en der hedder Mette-wons. Hun er sku hurtig :teeth2
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Yamaha fs1 1972

Indlæg af patrick j. »

Når, hende kender du os;) haha
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Besvar

Tilbage til "Mine kørende Yamaha'er"