Michael A skrev:Hvordan kan man "komme til" at købe rigeligt med bremseklodser?
Ville bare sikre mig at jeg havde til næste gang så satte et nul mere bag på... men er blevet enig med mig selv at jeg nok ikke får brugt 10 sæt klodser til en skive alligevl
Og min nye RD har en anden type klodser
Michael A skrev:Hvor borede og tunede du egentlig din RD? Det er vist 2-takt så vidt jeg husker?
Jeps: to takt luftkølet paralel twin på små 39 HK (standard) - med AutoLube.
Motorarbejdet er foretaget hos Ingana Cylinderservice i Valby. I motorarbejdet ligger planet topstykke, boret fra 350 til 380cc (2,25mm i hvert rør), ny afbalanceret krumbasse og stempler med boost chanals. Motoren er samtidig blevet total renoveret.
Derudover er der monteret to power-filtre af den åbne cone type - men de bliver skiftet ud med et K&N filter lavet til den originale luftfilterkasse; jeg håber at jeg slipper for at omdysse, men det gør jeg nok ikke. Ved de åbne filtre blev der omdysset af en protuner.
Jeg har fået en speciel håndlavet (og meget dyr) justérbar spændingsregulator, nye platiner og røde silikone tændrørshætter.
Planerne er dog at jeg vil have (ud over K&N filteret) elektronisk tændingssystem (USD 675.-), Boost Bottle - og enten powerwrap på originalpotterne - eller nogle specielle sportspotter, der kun kan skaffes i USA til USD 800 (hvis jeg husker rigtigt).
Dette her bliver den maskine der skal sende mig i graven! Og hvis den gør det, så skal den også med
Jeg har dog fjernet det Magura clubman styr der sad på til et LSL alustyr for at give mig en mere behagelig siddestilling. Alle brændstof slanger (dog ikke de små olieslanger) er skiftet ud med røde.
Desuden har Niels Fup lovet at kigge på om han kunne lave LED i mine originale blinklys og i instrumenteringen. Overvejer om jeg skal beholde den nøgen eller om den skal have en lille styrkåbe på.