Side 1 af 1

Yamaha XS 400 '79

: man 14. feb 2011 17:34
af Michael A
Ja, da det er kørende Yamaha'er, så går jeg ud fra, at min XS400 fra '79 også kan være med :)
Så selvom jeg er gået væk fra FS1, så har jeg da stadig Yamaha :D
Dette er min 2. Yamaha MC (Min første var en DT175).
Må den ikke være her, så er i velkomne til at flytte/slette tråden.

Re: Yamaha XS 400 '79

: man 14. feb 2011 19:25
af strynboen
hej gamle mc fra 70"erne er da samle objekter på højde med fs1..fint at folk vil holde dem i live..de gamle fra før elektronikken gjorde alt kedeligt

Re: Yamaha XS 400 '79

: man 14. feb 2011 22:37
af Michael A
Jep, synes også de gamle motorcykler er sjovere end de nye plastikmaskiner.
Desuden, så er det også nemmere at "makke" med :D

Skulle Poul-Erik A. komme til at læse dette, så søger jeg PLADS! Kunne man evt. låne noget plads, hvis jeg ikke selv finder noget? :)

Re: Yamaha XS 400 '79

: man 14. feb 2011 23:35
af Kim B S
Hej Michael A.
Det er afgjort en rigtig lækker Yamaha du har der. :(y) :bravo Jeg kan nu også godt lide de gamle maskiner, og vil helt sikkert også vælge en gammel model, hvis jeg skulle vælge. :(y)
Hilsen Kim.

Re: Yamaha XS 400 '79

: tirs 15. feb 2011 14:33
af Michael A
Tak, det er i bund og grund bare en stor FS1 jo :lol:

Re: Yamaha XS 400 '79

: ons 16. feb 2011 09:55
af Poul-Erik A.
Michael A skrev:Jep, synes også de gamle motorcykler er sjovere end de nye plastikmaskiner.
Desuden, så er det også nemmere at "makke" med :D

Skulle Poul-Erik A. komme til at læse dette, så søger jeg PLADS! Kunne man evt. låne noget plads, hvis jeg ikke selv finder noget? :)
Hej igen Michael.

Det er først nu jeg læser dette ( jeg er typisk bagud med Forum - også selvom det er vinterferie) , men nu er jeg med i form af PB og jeg finder nok pladsen trods panikken efter vandskaden 31 dec. :shock: :wink:

Re: Yamaha XS 400 '79

: lør 26. feb 2011 21:26
af Michael A
Statusopdatering på MC'en :)

Re: Yamaha XS 400 '79

: lør 26. feb 2011 21:29
af strynboen
hvad skal der laves elektrik og knastkæde olie filter...eller hele armen

Re: Yamaha XS 400 '79

: lør 26. feb 2011 21:48
af Michael A
Tror ikke der er behov for det store motormæssigt, men jeg er igang med at gå hele cyklen igennem.
Den er vist samlet med hvad forrige ejer nu lige syntes passede. Kædeskærmen passede f.eks. overhovedet ikke,
så han drejede bare på justeringsskruerne til kæden, så hjulet kører skævt :S

Men for at være ærlig, så er det nok lidt af et projekt til en custom jeg er gået i gang med. Mere om det senere :lol:

Re: Yamaha XS 400 '79

: søn 27. feb 2011 09:34
af strynboen
få den nu synet før du ændre noget..

Re: Yamaha XS 400 '79

: søn 27. feb 2011 16:34
af Michael A
Den er blevet synet, fik jeg gjort den 22 feb.

En kold omgang, men det var tørt den dag, så fik da også rullet en lille tur på en 5 km :D

Re: Yamaha XS 400 '79

: lør 16. apr 2011 22:33
af CrazyCatman
http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vi ... arID=87762
Er det noget du kan bruge skal du bare sige til... jeg kom til at købe rigeligt af Brembo-bremseklodser - og jeg er bange for at jeg ikke får dem alle brugt alene...

Fed XSer :)
Har selv lidt et par Yamahaer stående; Min hverdags maskine er en '93 Virago 2½; den er perfekt til bykørsel og ikke dårlig på landeveje når jeg skal i sommerhuset heller. Derudover en '77 RD350 - boret og tunet. Havde også en '74 RD350 men den blev solgt og futter nu rundt i Jylland.

Re: Yamaha XS 400 '79

: ons 4. maj 2011 21:51
af Michael A
Hvordan kan man "komme til" at købe rigeligt med bremseklodser? :D

Men fedt med lidt MC herinde også, ikke noget, som jeg ser noget galt i :)

Hvor borede og tunede du egentlig din RD? Det er vist 2-takt så vidt jeg husker?

Re: Yamaha XS 400 '79

: tors 5. maj 2011 12:07
af CrazyCatman
Michael A skrev:Hvordan kan man "komme til" at købe rigeligt med bremseklodser? :D
Ville bare sikre mig at jeg havde til næste gang så satte et nul mere bag på... men er blevet enig med mig selv at jeg nok ikke får brugt 10 sæt klodser til en skive alligevl :oops: Og min nye RD har en anden type klodser :lol:
Michael A skrev:Hvor borede og tunede du egentlig din RD? Det er vist 2-takt så vidt jeg husker?
Jeps: to takt luftkølet paralel twin på små 39 HK (standard) - med AutoLube.
Motorarbejdet er foretaget hos Ingana Cylinderservice i Valby. I motorarbejdet ligger planet topstykke, boret fra 350 til 380cc (2,25mm i hvert rør), ny afbalanceret krumbasse og stempler med boost chanals. Motoren er samtidig blevet total renoveret.
Derudover er der monteret to power-filtre af den åbne cone type - men de bliver skiftet ud med et K&N filter lavet til den originale luftfilterkasse; jeg håber at jeg slipper for at omdysse, men det gør jeg nok ikke. Ved de åbne filtre blev der omdysset af en protuner.
Jeg har fået en speciel håndlavet (og meget dyr) justérbar spændingsregulator, nye platiner og røde silikone tændrørshætter.
Planerne er dog at jeg vil have (ud over K&N filteret) elektronisk tændingssystem (USD 675.-), Boost Bottle - og enten powerwrap på originalpotterne - eller nogle specielle sportspotter, der kun kan skaffes i USA til USD 800 (hvis jeg husker rigtigt).
Dette her bliver den maskine der skal sende mig i graven! Og hvis den gør det, så skal den også med ;)

Jeg har dog fjernet det Magura clubman styr der sad på til et LSL alustyr for at give mig en mere behagelig siddestilling. Alle brændstof slanger (dog ikke de små olieslanger) er skiftet ud med røde.
Desuden har Niels Fup lovet at kigge på om han kunne lave LED i mine originale blinklys og i instrumenteringen. Overvejer om jeg skal beholde den nøgen eller om den skal have en lille styrkåbe på.