Yamaha XS 400 '79

Vis os hvad du har stående af yamaha'er som er køreklare
Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Yamaha XS 400 '79

Indlægaf Michael A » man 14. feb 2011 17:34

Ja, da det er kørende Yamaha'er, så går jeg ud fra, at min XS400 fra '79 også kan være med :)
Så selvom jeg er gået væk fra FS1, så har jeg da stadig Yamaha :D
Dette er min 2. Yamaha MC (Min første var en DT175).
Må den ikke være her, så er i velkomne til at flytte/slette tråden.
Vedhæftede filer
DSC014011.jpg
DSC014011.jpg (186.08 KiB) Vist 867 gange
DSC014021.jpg
DSC014021.jpg (186.37 KiB) Vist 867 gange
DSC014031.jpg
DSC014031.jpg (180.99 KiB) Vist 867 gange
DSC014051.jpg
DSC014051.jpg (181.05 KiB) Vist 867 gange
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf strynboen » man 14. feb 2011 19:25

hej gamle mc fra 70"erne er da samle objekter på højde med fs1..fint at folk vil holde dem i live..de gamle fra før elektronikken gjorde alt kedeligt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf Michael A » man 14. feb 2011 22:37

Jep, synes også de gamle motorcykler er sjovere end de nye plastikmaskiner.
Desuden, så er det også nemmere at "makke" med :D

Skulle Poul-Erik A. komme til at læse dette, så søger jeg PLADS! Kunne man evt. låne noget plads, hvis jeg ikke selv finder noget? :)
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5580
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf Kim B S » man 14. feb 2011 23:35

Hej Michael A.
Det er afgjort en rigtig lækker Yamaha du har der. :(y) :bravo Jeg kan nu også godt lide de gamle maskiner, og vil helt sikkert også vælge en gammel model, hvis jeg skulle vælge. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf Michael A » tirs 15. feb 2011 14:33

Tak, det er i bund og grund bare en stor FS1 jo :lol:
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf Poul-Erik A. » ons 16. feb 2011 09:55

Michael A skrev:Jep, synes også de gamle motorcykler er sjovere end de nye plastikmaskiner.
Desuden, så er det også nemmere at "makke" med :D

Skulle Poul-Erik A. komme til at læse dette, så søger jeg PLADS! Kunne man evt. låne noget plads, hvis jeg ikke selv finder noget? :)


Hej igen Michael.

Det er først nu jeg læser dette ( jeg er typisk bagud med Forum - også selvom det er vinterferie) , men nu er jeg med i form af PB og jeg finder nok pladsen trods panikken efter vandskaden 31 dec. :shock: :wink:
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf Michael A » lør 26. feb 2011 21:26

Statusopdatering på MC'en :)
Vedhæftede filer
DSC01416 copy.jpg
DSC01416 copy.jpg (139.35 KiB) Vist 728 gange
DSC01414 copy.jpg
DSC01414 copy.jpg (132.11 KiB) Vist 727 gange
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf strynboen » lør 26. feb 2011 21:29

hvad skal der laves elektrik og knastkæde olie filter...eller hele armen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf Michael A » lør 26. feb 2011 21:48

Tror ikke der er behov for det store motormæssigt, men jeg er igang med at gå hele cyklen igennem.
Den er vist samlet med hvad forrige ejer nu lige syntes passede. Kædeskærmen passede f.eks. overhovedet ikke,
så han drejede bare på justeringsskruerne til kæden, så hjulet kører skævt :S

Men for at være ærlig, så er det nok lidt af et projekt til en custom jeg er gået i gang med. Mere om det senere :lol:
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf strynboen » søn 27. feb 2011 09:34

få den nu synet før du ændre noget..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf Michael A » søn 27. feb 2011 16:34

Den er blevet synet, fik jeg gjort den 22 feb.

En kold omgang, men det var tørt den dag, så fik da også rullet en lille tur på en 5 km :D
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79

CrazyCatman
Fuldblods knallert
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf CrazyCatman » lør 16. apr 2011 22:33

http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vi ... arID=87762
Er det noget du kan bruge skal du bare sige til... jeg kom til at købe rigeligt af Brembo-bremseklodser - og jeg er bange for at jeg ikke får dem alle brugt alene...

Fed XSer :)
Har selv lidt et par Yamahaer stående; Min hverdags maskine er en '93 Virago 2½; den er perfekt til bykørsel og ikke dårlig på landeveje når jeg skal i sommerhuset heller. Derudover en '77 RD350 - boret og tunet. Havde også en '74 RD350 men den blev solgt og futter nu rundt i Jylland.
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1983 Yamaha FS1-S (Matchnummer)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1965 KMZ K-750M
1977 Yamaha RD350 B (351)
1994 Yamaha RD350 R (4CE)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC

Brugeravatar
Michael A
Stor knallert
Indlæg: 123
Tilmeldt: tors 5. jun 2008 13:46
Kontakt:

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf Michael A » ons 4. maj 2011 21:51

Hvordan kan man "komme til" at købe rigeligt med bremseklodser? :D

Men fedt med lidt MC herinde også, ikke noget, som jeg ser noget galt i :)

Hvor borede og tunede du egentlig din RD? Det er vist 2-takt så vidt jeg husker?
Yamaha FS1 K1 '75

Yamaha XS 400 '79

CrazyCatman
Fuldblods knallert
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Yamaha XS 400 '79

Indlægaf CrazyCatman » tors 5. maj 2011 12:07

Michael A skrev:Hvordan kan man "komme til" at købe rigeligt med bremseklodser? :D
Ville bare sikre mig at jeg havde til næste gang så satte et nul mere bag på... men er blevet enig med mig selv at jeg nok ikke får brugt 10 sæt klodser til en skive alligevl :oops: Og min nye RD har en anden type klodser :lol:

Michael A skrev:Hvor borede og tunede du egentlig din RD? Det er vist 2-takt så vidt jeg husker?
Jeps: to takt luftkølet paralel twin på små 39 HK (standard) - med AutoLube.
Motorarbejdet er foretaget hos Ingana Cylinderservice i Valby. I motorarbejdet ligger planet topstykke, boret fra 350 til 380cc (2,25mm i hvert rør), ny afbalanceret krumbasse og stempler med boost chanals. Motoren er samtidig blevet total renoveret.
Derudover er der monteret to power-filtre af den åbne cone type - men de bliver skiftet ud med et K&N filter lavet til den originale luftfilterkasse; jeg håber at jeg slipper for at omdysse, men det gør jeg nok ikke. Ved de åbne filtre blev der omdysset af en protuner.
Jeg har fået en speciel håndlavet (og meget dyr) justérbar spændingsregulator, nye platiner og røde silikone tændrørshætter.
Planerne er dog at jeg vil have (ud over K&N filteret) elektronisk tændingssystem (USD 675.-), Boost Bottle - og enten powerwrap på originalpotterne - eller nogle specielle sportspotter, der kun kan skaffes i USA til USD 800 (hvis jeg husker rigtigt).
Dette her bliver den maskine der skal sende mig i graven! Og hvis den gør det, så skal den også med ;)

Jeg har dog fjernet det Magura clubman styr der sad på til et LSL alustyr for at give mig en mere behagelig siddestilling. Alle brændstof slanger (dog ikke de små olieslanger) er skiftet ud med røde.
Desuden har Niels Fup lovet at kigge på om han kunne lave LED i mine originale blinklys og i instrumenteringen. Overvejer om jeg skal beholde den nøgen eller om den skal have en lille styrkåbe på.
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1983 Yamaha FS1-S (Matchnummer)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1965 KMZ K-750M
1977 Yamaha RD350 B (351)
1994 Yamaha RD350 R (4CE)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC


Tilbage til "Mine kørende Yamaha'er"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster