Side 1 af 1

1978 (reserve-FS1)

: søn 22. jun 2008 12:05
af Poul-Erik A.
Efter at have modtaget bl.a. stafferinger til denne samt lidt overskydende Hammerite, er den måske blevet et foto værdig og måske også genkendelig fra træffet i form af reserve-FS1 ?

Re: 1978 (reserve-FS1)

: søn 22. jun 2008 13:29
af Kim B S
Hej Poul-Erik.
Det har afgjort pyntet på den. Den bliver jo hel pæn efterhånden. :wink:
Hilsen Kim.

Re: 1978 (reserve-FS1)

: søn 17. maj 2009 19:57
af Poul-Erik A.
Jeg har lige kørt nogle ture på den inden træffet, men da det gik allerbedst sprang den ud af 4´gear og efter mange forsøg ville den bare ikke sættes i dette gear igen, men de andre var stadig OK ? :?
Mærkelig, men jeg håbede så det "bare" var en stift på skiftetromlen, der var knækket eller gået løs. Men nej - jeg måtte bide i det sure æble og afmont. motoren og skille den ad for at komme ind i gearkassen - og der var spåner... :shock:
Billede021.jpg
Billede021.jpg (24.02 KiB) Vist 3825 gange
Nå, men det var også synlig hvor spånerne kom fra og at det var et tandhjul der kunne skrabe i "væggen" bagved simmerringen til trykstangenen og det var forårsaget af en låsering, der enten ikke var sat ordentlig i sporet eller var for slap under mont. så jeg strammede den med en knibtang og satte den på akslen igen og så var den mærkbar/synlig stram.
Efter flere timers arbejde kunne maskinen afprøves igen og virker atter med ALLE gear. :D "Liden tue kan vælte stort læs" :wink:

Re: 1978 (reserve-FS1)

: søn 17. maj 2009 21:41
af strynboen
hej ja det er rart at finde årsagen ,,og der ikke er sket skader på noget,,