1978 (reserve-FS1)

Vis os hvad du har stående af yamaha'er som er køreklare
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

1978 (reserve-FS1)

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 22. jun 2008 12:05

Efter at have modtaget bl.a. stafferinger til denne samt lidt overskydende Hammerite, er den måske blevet et foto værdig og måske også genkendelig fra træffet i form af reserve-FS1 ?
Vedhæftede filer
Juni 2008 004.jpg
Juni 2008 004.jpg (193.6 KiB) Vist 1359 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5574
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: 1978 (reserve-FS1)

Indlægaf Kim B S » søn 22. jun 2008 13:29

Hej Poul-Erik.
Det har afgjort pyntet på den. Den bliver jo hel pæn efterhånden. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: 1978 (reserve-FS1)

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 17. maj 2009 19:57

Jeg har lige kørt nogle ture på den inden træffet, men da det gik allerbedst sprang den ud af 4´gear og efter mange forsøg ville den bare ikke sættes i dette gear igen, men de andre var stadig OK ? :?
Mærkelig, men jeg håbede så det "bare" var en stift på skiftetromlen, der var knækket eller gået løs. Men nej - jeg måtte bide i det sure æble og afmont. motoren og skille den ad for at komme ind i gearkassen - og der var spåner... :shock:
Billede021.jpg
Billede021.jpg (24.02 KiB) Vist 846 gange

Nå, men det var også synlig hvor spånerne kom fra og at det var et tandhjul der kunne skrabe i "væggen" bagved simmerringen til trykstangenen og det var forårsaget af en låsering, der enten ikke var sat ordentlig i sporet eller var for slap under mont. så jeg strammede den med en knibtang og satte den på akslen igen og så var den mærkbar/synlig stram.
Efter flere timers arbejde kunne maskinen afprøves igen og virker atter med ALLE gear. :D "Liden tue kan vælte stort læs" :wink:
Vedhæftede filer
Billede026.jpg
Billede026.jpg (18.92 KiB) Vist 859 gange
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: 1978 (reserve-FS1)

Indlægaf strynboen » søn 17. maj 2009 21:41

hej ja det er rart at finde årsagen ,,og der ikke er sket skader på noget,,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen


Tilbage til "Mine kørende Yamaha'er"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster