Yamaha Sting 1992.
: søn 3. okt 2010 18:52
"Mine kørende Yamaha'er" kan jo dermed også være en Sting : Efter at ha' købt en fin cylinder af Kim B S, er der kommet skred i færdiggørelsen af denne Sting, men først lidt om dens historie.
Tilbage i ca. 2004 købte min kollega den af en privat til deres søn og vidste at vores søn og jeg havde prøvet at samle een fra bunden af købt af en tredje kollega fra Ringkøbing omegn.
Men min kollega's søn var lidt hård ved den ved bl.a. at hælde forkert olie på den, sparke for hårdt på kickstarteren (så halvmånen gik løs) så den kom ret hurtig ud til mig for at få førstehjælp og det har den efterhånden været et utal af gange. Men tiden gik og brugeren blev 18 år, fik kørekort og gad ikke Sting'en mere, så familien besluttede at tilbyde mig den - eller den blev smidt væk...
Nå, men jeg hentede den incl. reservedele og startede med at skille den ad for, for bl.a. at befri den for jordkager og nogle dele har ligget i blød i dieselolie i længere tid. Den har ikke set en vaskebørste hos min kollega, men de indrømmer også gerne, at fritiden er brugt på bl.a. golfbanen.
Dernæst viste det sig, at reserveblokken var den "rigtige" med match'ende stel/motornummer, så det var dejlig med et godt fundament at bygge på og det gik også stille & rolig med genopbygningen imdtil jeg kom til cylinderen, der var voldsomt ridset - men det løste sig ved Kim B S's overskudsdele, for der var lige cylinderen til min Sting og sammen med nye stempelringe, kan den nu starte med kold motor og gå i tomgang.
Det sidste tiltag var anskaffelse af nøgler samt omkodning af sæde- styr- og tændingslås, så nu kører den bare med komfortable egenskaber.
Tilbage i ca. 2004 købte min kollega den af en privat til deres søn og vidste at vores søn og jeg havde prøvet at samle een fra bunden af købt af en tredje kollega fra Ringkøbing omegn.
Men min kollega's søn var lidt hård ved den ved bl.a. at hælde forkert olie på den, sparke for hårdt på kickstarteren (så halvmånen gik løs) så den kom ret hurtig ud til mig for at få førstehjælp og det har den efterhånden været et utal af gange. Men tiden gik og brugeren blev 18 år, fik kørekort og gad ikke Sting'en mere, så familien besluttede at tilbyde mig den - eller den blev smidt væk...
Nå, men jeg hentede den incl. reservedele og startede med at skille den ad for, for bl.a. at befri den for jordkager og nogle dele har ligget i blød i dieselolie i længere tid. Den har ikke set en vaskebørste hos min kollega, men de indrømmer også gerne, at fritiden er brugt på bl.a. golfbanen.
Dernæst viste det sig, at reserveblokken var den "rigtige" med match'ende stel/motornummer, så det var dejlig med et godt fundament at bygge på og det gik også stille & rolig med genopbygningen imdtil jeg kom til cylinderen, der var voldsomt ridset - men det løste sig ved Kim B S's overskudsdele, for der var lige cylinderen til min Sting og sammen med nye stempelringe, kan den nu starte med kold motor og gå i tomgang.
Det sidste tiltag var anskaffelse af nøgler samt omkodning af sæde- styr- og tændingslås, så nu kører den bare med komfortable egenskaber.