Side 1 af 1

Yamaha Sting 1992.

: søn 3. okt 2010 18:52
af Poul-Erik A.
"Mine kørende Yamaha'er" kan jo dermed også være en Sting : Efter at ha' købt en fin cylinder af Kim B S, er der kommet skred i færdiggørelsen af denne Sting, men først lidt om dens historie.
Tilbage i ca. 2004 købte min kollega den af en privat til deres søn og vidste at vores søn og jeg havde prøvet at samle een fra bunden af købt af en tredje kollega fra Ringkøbing omegn.
Men min kollega's søn var lidt hård ved den ved bl.a. at hælde forkert olie på den, sparke for hårdt på kickstarteren (så halvmånen gik løs) så den kom ret hurtig ud til mig for at få førstehjælp og det har den efterhånden været et utal af gange. Men tiden gik og brugeren blev 18 år, fik kørekort og gad ikke Sting'en mere, så familien besluttede at tilbyde mig den - eller den blev smidt væk... :shock:
Nå, men jeg hentede den incl. reservedele og startede med at skille den ad for, for bl.a. at befri den for jordkager og nogle dele har ligget i blød i dieselolie i længere tid. Den har ikke set en vaskebørste hos min kollega, men de indrømmer også gerne, at fritiden er brugt på bl.a. golfbanen.
Dernæst viste det sig, at reserveblokken var den "rigtige" med match'ende stel/motornummer, så det var dejlig med et godt fundament at bygge på og det gik også stille & rolig med genopbygningen imdtil jeg kom til cylinderen, der var voldsomt ridset - men det løste sig ved Kim B S's overskudsdele, for der var lige cylinderen til min Sting og sammen med nye stempelringe, kan den nu starte med kold motor og gå i tomgang. :D
Det sidste tiltag var anskaffelse af nøgler samt omkodning af sæde- styr- og tændingslås, så nu kører den bare med komfortable egenskaber.
Oktober 2010.jpg
Oktober 2010.jpg (62.82 KiB) Vist 3398 gange

Re: Yamaha Sting 1992.

: søn 3. okt 2010 18:55
af Dewil
Dejligt når tingene lykkes :dust

Re: Yamaha Sting 1992.

: søn 3. okt 2010 18:58
af Poul-Erik A.
Hej Johannes og tak for respons.
Ja - bare det at finde den tilhørende blok kan gi' et sug i maven...

Re: Yamaha Sting 1992.

: søn 3. okt 2010 19:00
af Dewil
Jeg kender følelsen, den er ubeskrivelig. :lol:

Re: Yamaha Sting 1992.

: søn 3. okt 2010 19:51
af Kim B S
Hej Poul-Erik A.
Godt og se at din Sting er kommet i orden. Og det glæder mig at den kan køre med den cylinder, som jeg ikke havde noget at bruge til. :BALLOONS
Hilsen Kim.

Re: Yamaha Sting 1992.

: søn 3. okt 2010 20:00
af Poul-Erik A.
Hej Kim og tak for respons.

Ja, den cylinder "landede på et tørt sted" :bravo

Re: Yamaha Sting 1992.

: man 4. okt 2010 08:14
af strynboen
ja vi må dyrke de sting lidt mere..men den er en mærkelig krydsning..folk var lidt bange for den..pga den så høj ud..
men teknisk er den genial...kardan miliongear..godt lys..held med den....bjerg ged...

Re: Yamaha Sting 1992.

: man 4. okt 2010 09:15
af claus olieklud
hejsa... da jeg engang for lang tid siden var 15 år kunne jeg godt tænke mig en helt ny yamaha sting, men blev frarådet at købe sådan en plastik knallert, så det blev til en sprit ny maxi istedet... siden da har jeg haft mange yamaha stinger - de kører super godt og med god affjedring... jeg har da også en stående nu som jeg næsten har færdig - match nummer og nøgler/låse... den er helt lovlig, men forhåbenligt ikke ret længe endnu... jeg har en del stingstumper at ligge, hvis du mangler noget så spørg bare... hilsen claus olieklud...

Re: Yamaha Sting 1992.

: man 4. okt 2010 16:09
af Poul-Erik A.
Ja Lars, kardantrækket er der nogle der undrer sig over, men det fungerer bare godt. Men hvis ungersvenden har været i byen længere end godt er, dur undskyldningen - om kæden der sprang/hoppede af - ikke... :oops:

Jo Claus, jeg mangler det multistik, som tændingslåsen forbindes med, for det har lidt den typiske skæbne med at blive klippet og dernæst samlet med kronemuffer... :? Det kan sikkert ikke skaffes løs ?

Men ellers har jeg bemærket et par svagheder i form af pick up spolen (impulstænder) der har været delvis kortsluttet på 2 stk efterhånden og dens kickstarteraksel med påsvejst halvmåne, der enten "træder" for hårdt på det andet tandhjul eller ligefrem knækker af i de 2 svejseklatter.
Endelig skal man være opmærksom på oliestanden i beholderen, for der er ikke en indikator til at advare.... :wink: