Yamaha Sting 1992.

Vis os hvad du har stående af yamaha'er som er køreklare
Besvar
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Yamaha Sting 1992.

Indlæg af Poul-Erik A. »

"Mine kørende Yamaha'er" kan jo dermed også være en Sting : Efter at ha' købt en fin cylinder af Kim B S, er der kommet skred i færdiggørelsen af denne Sting, men først lidt om dens historie.
Tilbage i ca. 2004 købte min kollega den af en privat til deres søn og vidste at vores søn og jeg havde prøvet at samle een fra bunden af købt af en tredje kollega fra Ringkøbing omegn.
Men min kollega's søn var lidt hård ved den ved bl.a. at hælde forkert olie på den, sparke for hårdt på kickstarteren (så halvmånen gik løs) så den kom ret hurtig ud til mig for at få førstehjælp og det har den efterhånden været et utal af gange. Men tiden gik og brugeren blev 18 år, fik kørekort og gad ikke Sting'en mere, så familien besluttede at tilbyde mig den - eller den blev smidt væk... :shock:
Nå, men jeg hentede den incl. reservedele og startede med at skille den ad for, for bl.a. at befri den for jordkager og nogle dele har ligget i blød i dieselolie i længere tid. Den har ikke set en vaskebørste hos min kollega, men de indrømmer også gerne, at fritiden er brugt på bl.a. golfbanen.
Dernæst viste det sig, at reserveblokken var den "rigtige" med match'ende stel/motornummer, så det var dejlig med et godt fundament at bygge på og det gik også stille & rolig med genopbygningen imdtil jeg kom til cylinderen, der var voldsomt ridset - men det løste sig ved Kim B S's overskudsdele, for der var lige cylinderen til min Sting og sammen med nye stempelringe, kan den nu starte med kold motor og gå i tomgang. :D
Det sidste tiltag var anskaffelse af nøgler samt omkodning af sæde- styr- og tændingslås, så nu kører den bare med komfortable egenskaber.
Oktober 2010.jpg
Oktober 2010.jpg (62.82 KiB) Vist 3351 gange
Senest rettet af Poul-Erik A. søn 3. okt 2010 19:04, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha Sting 1992.

Indlæg af Dewil »

Dejligt når tingene lykkes :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Yamaha Sting 1992.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Johannes og tak for respons.
Ja - bare det at finde den tilhørende blok kan gi' et sug i maven...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Yamaha Sting 1992.

Indlæg af Dewil »

Jeg kender følelsen, den er ubeskrivelig. :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha Sting 1992.

Indlæg af Kim B S »

Hej Poul-Erik A.
Godt og se at din Sting er kommet i orden. Og det glæder mig at den kan køre med den cylinder, som jeg ikke havde noget at bruge til. :BALLOONS
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Yamaha Sting 1992.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Kim og tak for respons.

Ja, den cylinder "landede på et tørt sted" :bravo
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yamaha Sting 1992.

Indlæg af strynboen »

ja vi må dyrke de sting lidt mere..men den er en mærkelig krydsning..folk var lidt bange for den..pga den så høj ud..
men teknisk er den genial...kardan miliongear..godt lys..held med den....bjerg ged...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Yamaha Sting 1992.

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... da jeg engang for lang tid siden var 15 år kunne jeg godt tænke mig en helt ny yamaha sting, men blev frarådet at købe sådan en plastik knallert, så det blev til en sprit ny maxi istedet... siden da har jeg haft mange yamaha stinger - de kører super godt og med god affjedring... jeg har da også en stående nu som jeg næsten har færdig - match nummer og nøgler/låse... den er helt lovlig, men forhåbenligt ikke ret længe endnu... jeg har en del stingstumper at ligge, hvis du mangler noget så spørg bare... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Yamaha Sting 1992.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja Lars, kardantrækket er der nogle der undrer sig over, men det fungerer bare godt. Men hvis ungersvenden har været i byen længere end godt er, dur undskyldningen - om kæden der sprang/hoppede af - ikke... :oops:

Jo Claus, jeg mangler det multistik, som tændingslåsen forbindes med, for det har lidt den typiske skæbne med at blive klippet og dernæst samlet med kronemuffer... :? Det kan sikkert ikke skaffes løs ?

Men ellers har jeg bemærket et par svagheder i form af pick up spolen (impulstænder) der har været delvis kortsluttet på 2 stk efterhånden og dens kickstarteraksel med påsvejst halvmåne, der enten "træder" for hårdt på det andet tandhjul eller ligefrem knækker af i de 2 svejseklatter.
Endelig skal man være opmærksom på oliestanden i beholderen, for der er ikke en indikator til at advare.... :wink:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Mine kørende Yamaha'er"