Morten - Webmaster - 1972 drejeventil - 5 gears '69 wannabe

Vis os hvad du har stående af yamaha'er som er køreklare
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Dewil »

Jeg glæder mig nu til at høre om første mand der bliver stoppet og høre om betjenten der bare bliver helt rundt på gulvet da han finder ud af at han IKKE skal til at stå og adskille en ulovlig Yammer. Og at hvis han iøvrigt ligger hånd på veteran-køretøjet, skal påregne en regning til hans chef. :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jensmc skrev:Viste du kopien af min reg. attest? Er den synet til 1 eller 2 personer?
Hej Jens, ja jeg viste din attest for at få totalvægten på 200 kg.

Men han mente ikke det var ret meget, og ikke nok til 2 personer.... så måtte jeg jo lige påpege for ham at børn må være passagerer fra det fyldte 8. år, og at børn også er personer :lol:

Derfor får jeg nu en reg attest på 200 kg til 2 personer :mrgreen: :wink: den må så være grundlag til den næste der skal møllen igennem.

Niels og jeg er ved at samle sammen (og niels brygger sammen) til en PDF med alle de nødvendige oplysninger & dokumentation og vigtige ting man skal huske. Man skal huske at SKAT er en offentlig instans, og derfor er det altså bare vigtigt at have 110% styr på alle detaljer inden man henvender sig. selv om jeg mente jeg var sikker, så smuttede der alligevel 2 ekstra besøg hos synsmanden ind (ikke omsyn, men bare punkter han skulle have haft udfyldt omkring toldsynet)

Bliv nu ikke forskrækket af denne smøre... det er super nemt, bare man følger de punkter nøje som vi vil liste op i vejledningen.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Per »

Super super smuk :shock: :shock: 8)
Jeg kan godt forstå du er forelsket :D
Fedt at du kan køre 80 lovligt nu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mvh Per.
Mvh Per.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Morten - Webmaster »

Så kom pladen lige på.... men tror jeg får boret en 43-44 mm jerncylinder istedet... den 43 mm alucylinder skal have for mange omdrejninger til at JEG gider høre på det.... den går let 75 og 85 med lidt god tid uden modvind.
Vedhæftede filer
23072010189.jpg
23072010189.jpg (84.49 KiB) Vist 4739 gange
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Dewil »

Lige for os tungnemme; hvad hk er det de er godkendt til? Er det valgfrit, men så dyrere i grøn afgift???
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Morten - Webmaster »

de er opgivet til 6 hk, men jeg fik synsmanden til at undlade HK og nøjes med 50 kubik
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Frandsen »

Stort tillykke også fra mig så er det bare med at komme ud og trille en hulens masse killometer i sommersolen uden at skulle se sig tilbage hele tiden
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Morten - Webmaster »

Frandsen skrev:Stort tillykke også fra mig så er det bare med at komme ud og trille en hulens masse killometer i sommersolen uden at skulle se sig tilbage hele tiden
Nemlig !! skal også afsted imorgen :lol: :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af claus olieklud »

hej morten... tillykke med synet... der er efterhånden nogle stykker der har fået indregistret deres fs1... du skriver du ikke er helt glad ved alle de omdrejninger ??? hvordan virker det med din gammeldags look a like original udstødning ??? jeg tænker den må virke som en blandning imellem en alm. 178 og 5,3... det vil sige god bund og midterområde, hæmmet lidt af den store udstødnings port... hvis du har lyst kan du komme forbi og prøve en luhao expantionspotte !!! jeg er helt enig i at den ikke er lige så flot som din udstødning, men den er oplagt til en 43mm alucylinder... bare for sjov - den kan afmonteres igen... racer webmarster... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Morten - Webmaster »

claus olieklud skrev:hej morten... tillykke med synet... der er efterhånden nogle stykker der har fået indregistret deres fs1... du skriver du ikke er helt glad ved alle de omdrejninger ??? hvordan virker det med din gammeldags look a like original udstødning ??? jeg tænker den må virke som en blandning imellem en alm. 178 og 5,3... det vil sige god bund og midterområde, hæmmet lidt af den store udstødnings port... hvis du har lyst kan du komme forbi og prøve en luhao expantionspotte !!! jeg er helt enig i at den ikke er lige så flot som din udstødning, men den er oplagt til en 43mm alucylinder... bare for sjov - den kan afmonteres igen... racer webmarster... hilsen claus olieklud...
Hej Claus

Jeg prøvede igår at skifte mellem min oplagte og en Protuna expansionspotte og en "Ikke luhac" 5,3.... der var meget lidt forskel på hvordan den kørte, så min oplagte kom bare på igen. Jeg startede med 13 / 43 tands og der gik den 75-80 km/t

Så satte jeg 15 /43 på, men det er for høj gearing til den alucylinder, 4 gear er ren overdrive som ikke kan udnyttes rigtigt. jeg fik 85 -88 km/t ud af den med god tid og ingen modvind

Imorgen kommer der 14 tands på, og næste skridt må blive en støbegods cylinder på 43,5 mm portet til ca 25 mm på udstødningsporten. Jeg duer bare ikke til de omdrejninger, så må den hellere nøjes med lidt lavere topfart og mere bundtræk :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Henrik Fs1 »

Morten - Webmaster skrev:
claus olieklud skrev:hej morten... tillykke med synet... der er efterhånden nogle stykker der har fået indregistret deres fs1... du skriver du ikke er helt glad ved alle de omdrejninger ??? hvordan virker det med din gammeldags look a like original udstødning ??? jeg tænker den må virke som en blandning imellem en alm. 178 og 5,3... det vil sige god bund og midterområde, hæmmet lidt af den store udstødnings port... hvis du har lyst kan du komme forbi og prøve en luhao expantionspotte !!! jeg er helt enig i at den ikke er lige så flot som din udstødning, men den er oplagt til en 43mm alucylinder... bare for sjov - den kan afmonteres igen... racer webmarster... hilsen claus olieklud...
Hej Claus

Jeg prøvede igår at skifte mellem min oplagte og en Protuna expansionspotte og en "Ikke luhac" 5,3.... der var meget lidt forskel på hvordan den kørte, så min oplagte kom bare på igen. Jeg startede med 13 / 43 tands og der gik den 75-80 km/t

Så satte jeg 15 /43 på, men det er for høj gearing til den alucylinder, 4 gear er ren overdrive som ikke kan udnyttes rigtigt. jeg fik 85 -88 km/t ud af den med god tid og ingen modvind

Imorgen kommer der 14 tands på, og næste skridt må blive en støbegods cylinder på 43,5 mm portet til ca 25 mm på udstødningsporten. Jeg duer bare ikke til de omdrejninger, så må den hellere nøjes med lidt lavere topfart og mere bundtræk :wink:
Kunne ikke være mere enig i at bundtræk frem for omdrejninger! 8)
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Morten - Webmaster »

Henrik Fs1 skrev: Kunne ikke være mere enig i at bundtræk frem for omdrejninger! 8)
Både og, Henrik..... det kommer helt an på hvad man vil med maskinen... jeg vil trille hyggeture sammen med f.eks min Vespa.... det harmonerer ikke med en skrigende Yamaha ! Men hvis man vil køre race og stærkt, så ER omdrejninger og lavere gearing den eneste rigtige vej :twisted:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Henrik Fs1 »

selvfoelgelig, men nu tænkte jeg til gadebrug! :D Er det kurve-koelse, er omdrejninger og mange hk at fortrække, men ikke hvis man skal trille en hyggetur med gutterne i landskabet! :lol: :D :wink: og det jo nok mest det sidste man bruger sin Yamaha til efterhånden.. 8) :P
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af strynboen »

he he.....hvis i vil have begge dele er cd-50,,,nok den eneste motor som har lidt af det hele..du kan tøffe stille afsted...og hvis man skal overhale køres den lige ud i 3 gear..så ryger omdrejningerne helt nærheden af 9000..og så op i 4 gear...så letter den..
det lyder super hvis man kan få synsmanden til ikke at opgive hk..kunne forestille mig at man blev sendt i synshallen hvis man montere en anden motor..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Morten - Webmaster »

Har i formiddags været ude og trille 40-50 km.... efter jeg skiftede til 14 tands kører den rigtig godt ! dog er modvind kombineret med en bakke stadig noget skidt for 4. gear.

Har mødt politiet 4-5 gange, og de NÆGTER at kigge efter mig.... GRRRRRRR :evil: :twisted: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

Nu tager jeg lige 30 km mere, en tur ned til karrebæksminde og få en portion fisk eller en is :mrgreen:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Dewil »

Husk nu at tage et billede af den forbløffede/skuffede betjent, hvis chancen byder sig :lol: Kunne forstille mig at vedkommende ville ligne et rådyr fanget i forlygternes skær. :shock:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Morten - Webmaster »

så fik vi lige 50 km mere.... man kan næsten ikke lade den stå !! hold kæft den kører & lyder godt efter den krumtap blev skiftet. Niels er min helt lige for tiden :lol: :wink: :mrgreen:

Den følger trafikken rigtig godt i byen, og den tætte trafik på landevejen fra næstved til karrebæksminde går også fint...

den går stadig mellem 70 og 80-85 men 70 er en helt realistisk landevejshastighed.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af nielsfup »

Morten - Webmaster skrev:så fik vi lige 50 km mere.... man kan næsten ikke lade den stå !! hold kæft den kører & lyder godt efter den krumtap blev skiftet. Niels er min helt lige for tiden :lol: :wink: :mrgreen:

Den følger trafikken rigtig godt i byen, og den tætte trafik på landevejen fra næstved til karrebæksminde går også fint...

den går stadig mellem 70 og 80-85 men 70 er en helt realistisk landevejshastighed.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Ja hvis det er krumtappen du tænker op så er jeg rimelig sikker
:lol: :lol: :lol: :lol:

Godt at høre den køre fint
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Nabo Jan »

Hej Morten.

Tillykke og velkommen i MC regi, det er ikke det værste man kan byde en gammel Yamaha :D

Min kører pt. 75 km/t ud af lige vej med 13/38 og en mild portning af en svensker cylinder, udst 26mm fra top slebne skylle-skørts kanter og planet topstykke.
Indsugnings studsen er boret op til 18mm karburatoren er en Mikuni 16mm, der er monteret carbon membran blade fra Polini.
Den klarer stort set alle bakker i 4 gear og min. 58km/t som den mindste hastighed, højeste hastighed ned af bakke er 80km/t.
Jeg har monteret en 32mm Kreidler udstødning fra Protuna og den kører den godt med.
Den kører meget kultiveret med den milde tuning og har et ufatteligt bundtræk af en std 40mm cylinder.
Obs. De 75km/t er målt med GPS og passer 100% overens med mit speedometer :D
Min vægt er desværre sneget sig op på næsten 100kg, så jeg synes at den gør det meget godt :shock:

Du skriver noget om toldsyn er det ikke kun hvis køretøjet er importeret eller er der kommet nye regler? Min blev ikke toldsynet da den blev synet for 3-4år siden!
Jeg gav knap 700kr i afgift, hvad måtte du af med?

Ps. Din yamaha er Pi..e flot.

//Nabo Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Morten - Webmaster - 1971/72 drejeventil

Indlæg af Nabo Jan »

Hev lige min reg attest frem og den siger:
Køreklar vægt 85kg
Egenvægt 70kg
Tilladt totalvægt 200kg
Slagvolumen 50cc
Effekt 3.9kw
Antal siddepladser foruden førens 1
Registreringsdato 11.08.2006

//Nabo Jan
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Besvar

Tilbage til "Mine kørende Yamaha'er"