Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Vis os hvad du har stående af yamaha'er som er køreklare
Besvar
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Jeg har ventet længe på at dette skulle ske:
Jeg erhverver mig min første originale yamaha fs1.
Den vil ankomme i overmorgen, den 2/4 med varebilen fra den sønderjyske egn.
Den er skabt som en 3f2 79er model men den skal for-danskes:
1) "nyt" original hollandsk sæde, som ligner det danske bare lidt længere
2) iwygreen tank, 76er
3) iwy green sideskjolde, olieskjold i hs (den har Auto-lube)
4) sølv kædeskærm
5) carbon look luftfilter kasse
6) dansk 76er blinklygter
7) dansk 76er baglygte
Så skal der plump i den og den skal have 9T/43T gearing
Så jeg glæder mig til at den skal indtage pladsen ved siden af min tunede "Rødehest" og min gule racer (aka "Møghund")
Senest rettet af Yamahafs1haslev man 2. apr 2018 11:56, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Kim B S »

Hej Knud.
Tillykke med købet. :(y) Jeg vil da glæde mig til at følge din nyanskaffelse. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Så kom min tyske fs1'er i Templet.
Den skal foruden nævnte ændringer også have en vs kontakt konsol og horn, det er åbenbart ikke horn på en tysk fs1'er.
Den har desuden en fusket "AHA" karburator plade med en skrue i.
Den vil ikke starte, den har stået stille i flere år og i flg. Erik, er der skidt i benzin tilførslen.
Den har en sort malet kædeskærm, den skal males sølv.
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Den skal også have en dansk original bremselys kontakt og horn og vs kontakt konsol.
Men jeg tror at jeg vil beholde tysker sædet hvis det passer med en 76er tank, man sidder simpelthen så dæjli på det sæde, når man som jeg vejer +100kg og har en lille smal pariser-r@v.
Karburator pladen skal jeg lige have proppet så den noller skrue den towlige østtysker har boret hul til, bliver dækket. Det er også set på danske, hvor der er sat en skrue i et hul som bruges til at stille på luftskruen når karburator pladen er monteret. (de s'gu ha' tæsk med en frossen porre!)
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af mriisj »

Kan vi ikke få et par billeder af den ??
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Her kommer så de første billeder af min tysker:
Vedhæftede filer
29751078_583630048684143_282770076_n.jpg
29751078_583630048684143_282770076_n.jpg (435.89 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1735.JPG
DSC_1735.JPG (526.31 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1736.JPG
DSC_1736.JPG (500.93 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1737.JPG
DSC_1737.JPG (476.98 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1738.JPG
DSC_1738.JPG (436.99 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1739.JPG
DSC_1739.JPG (438.32 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1740.JPG
DSC_1740.JPG (600.17 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1741.JPG
DSC_1741.JPG (490.37 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1742.JPG
DSC_1742.JPG (418.12 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1743.JPG
DSC_1743.JPG (464.77 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1744.JPG
DSC_1744.JPG (472.56 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1745.JPG
DSC_1745.JPG (494.77 KiB) Vist 12546 gange
DSC_1746.JPG
DSC_1746.JPG (486.37 KiB) Vist 12546 gange
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Yamahafs1haslev »

..og nej det er ikke en 2gear..
Det er en tysk (3F2) 79er DX.. det var sådan vores 79er havde kommet til at se ud hvis ikke den idiotiske typegodkendelse blev ændret af smalsporede, enfoldige, protektionistiske paphoveder på Borgen havde ændret den.

Den har kun kørt 7639 km og har opholdt sig i DDR inden muren faldt. Det var Søren Struck, der fragtede den til Danmark, som så solgte den til Erik Samsøe (Maleren) og så står den altså nu her hos mig.

Jeg ændrer dens design til at være i min yndlings version: 76er, på visse områder: dvs.: sædet er skiftet til et Hollænder sæde (det lange Fede Farmor sæde), gl. type blinklygter, 76er tank og sideskjolde i Iwy Green.

Jeg skal have lavet en 76er baglygteholder ud af Det Tyske Tørrestativ (det forreste "Tørrestativ" er udskiftet med originale danske blinklygter)
Tysk 79er sædet passer kun til en 79-83 tank, som så tilfældigvis er identisk til en dansk 2gear)
Midlertidigt kommer så en RD125DX baglygte holder på sammen men en kopi 76er baglygte - jeg har en original dansk 76er baglygte på lageret.
Update: nej en RD125 baglygteholder passer ikke (den passer kun sammen med en YB50 baglygte, som er den tyskeren har som standard) - så jeg borer to huller til en uoriginal 76er baglygte i den originale uændrede baglygte holder og korter ledningerne op på den uoriginale 76er baglygte, så den passer med ledningsnettet på knallerten.

Forlygten skal også ændres til dansk: en tysker har ikke kort/langt lys og dertil er parabolen lavet med en top-reflektor dvs. den kan kun kort lys; til gengæld kan parabolen tage en fysisk større enkelt trådet pære (noget som 12V folket sikkert kan bruge, den skal sælges)
Kontakten til bremselys skal ændres til dansk (den der er på er den samme type som bruges til dansk Thansen bagsvinger)

Claus Larsen skal lave en tysker plump til den og der kommer en 3EE 9.5mm karburator på den - jo: den skal være lovlig.
Jeg har tegnet en kombineret ansvar og kasko / tyveri forsikring på den.
Der skal derudover et horn og dansk vs. grebs konsol på den (tyskere har..arrrrrrhhhh! et lille svanse-horn der siger "bip-bip" når blinklygter er tændt--- nej! det går simpelhen- ikke!)

Tanken, sideskjoldene og sædet kommer på min 2 gear nr. match, når jeg er færdig med min "Gule Møghund", som er bygget på et 2 gear stel, som jeg har motoren til, som så skal sælges; LC-72cc motoren skal også sælges- til den tid.
Senest rettet af Yamahafs1haslev tirs 11. sep 2018 09:45, rettet i alt 9 gange.
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af mriisj »

Bip Bip som når lastbilerne bakker hi hi
Tak for billederne, det ser ud som et fin projekt.
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Ja det er sgu et fint projekt: min første helt originale FS1, "født" som den er - jeg sætter kun lige "bollen over A´et - så er det min kommende tour-knallert - sammen med min RødeHest (som jo er tunet, men som også er et nr. match)
Ang. dens underlige tyske design: jeg ved godt at sådan er en tysk "Moped" lavet, Kleinkraftrad er lidt anderledes...
Senest rettet af Yamahafs1haslev tirs 11. sep 2018 09:46, rettet i alt 1 gang.
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Så kom der liv i Tysker-svinet: Den har stået stille i 2 år men startede på andet tråd...og den lyder helt som en ny Yamaha FS1 (den er lidt for livlig, der er ikke kommet plump i den endnu)
Vedhæftede filer
DSC_1748.JPG
DSC_1748.JPG (546.46 KiB) Vist 12532 gange
DSC_1749.JPG
DSC_1749.JPG (455.65 KiB) Vist 12532 gange
DSC_1750.JPG
DSC_1750.JPG (580.89 KiB) Vist 12532 gange
DSC_1751.JPG
DSC_1751.JPG (446.8 KiB) Vist 12532 gange
DSC_1752.JPG
DSC_1752.JPG (433.36 KiB) Vist 12532 gange
DSC_1753.JPG
DSC_1753.JPG (435.63 KiB) Vist 12532 gange
DSC_1754.JPG
DSC_1754.JPG (638.37 KiB) Vist 12532 gange
DSC_1755.JPG
DSC_1755.JPG (599.17 KiB) Vist 12532 gange
DSC_1756.JPG
DSC_1756.JPG (624.35 KiB) Vist 12532 gange
DSC_1757.JPG
DSC_1757.JPG (625.82 KiB) Vist 12532 gange
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Så fik tysker fs1'er en plump og den kan nu Max køre 35km/t og spinder som en ny fs1'er.
Den skal kun have en bremse kontakt på forbremse så bremse lyset kan aktiveres fra denne.
Så vil den fremadrettet være min lovlige tour knallert
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Min første originale fs1'er, født i Tyskland

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Den har fået LED pærer i blinklygter og baglygte.. samt forbremse aktiveret stoplys.
Men den kan ikke køre op ad bakken (med mig på og uden at tabe pusten) med en 3EE karburator og plump dyse:110...
Derfor har den fået sin 3f2 karburator og 13 mm indsugning igen.
Vs sidedæksel sidder fast, skruerne er groet fast i blokken, til efteråret vil jeg afmontere motoren og lave et service på den, bore skruehovederne af og varme skrue enderne ud, så der kan komme nye skruer på.
På årets haslev50cc familie tour, 100km kørte den helt upåklageligt og trak fint
Den er nu i sin endelige bestykning og er min tour knallert sammen med "Rødehest"
Besvar

Tilbage til "Mine kørende Yamaha'er"