Side 1 af 3

Yamaha 4 gear 78'

: lør 31. mar 2012 16:25
af Nikolaj Y
Så er den næsten færdig, og jeg syntes lige i skulle nyde nogle billeder jeg fik skudt af i går :wink:

Gerne ris og ros. :(y)

Re: Yamaha 4 gear 78'

: lør 31. mar 2012 16:36
af Tottenham
Hold nu kæft den er fin ( unskyld sproget ) :bravo
Der mangler lige en topløs ved siden af på strandbilleder
Skøn lille detalje med baglys
mv totte :(y)
Keep on the good work

Re: Yamaha 4 gear 78'

: lør 31. mar 2012 18:15
af Nikolaj Y
Tottenham skrev:Hold nu kæft den er fin ( unskyld sproget ) :bravo
Der mangler lige en topløs ved siden af på strandbilleder
Skøn lille detalje med baglys
mv totte :(y)
Keep on the good work
Hehe, havde spurgt min mor, men hun syntes ikke det ville være nogen god ide, med hende på billeder :lol:

Ja, baglygten er jo lavet, så der kan sidde en lille nummerplade på :oops: Nogen syntes det er en dårlig ide, da jeg kun er 17. Men nu bliver den altså synet her til sommer :D .

Re: Yamaha 4 gear 78'

: lør 31. mar 2012 23:01
af Kim B S
Hej Nikolaj Y.
Flotte billeder, af en suveræn lækker FS1, i rigtig dejlige omgivelser. :bravo
Hilsen Kim.

Re: Yamaha 4 gear 78'

: lør 31. mar 2012 23:12
af Nabo Jan
Virkelig flot Yamaha :(y)
Hmm... jeg kunne godt bruge en 78'er baglygte holder til nr plade til min 78'er, måtte sætte en 76'er baglygte på til pladen.
Er der noget bundtræk med den udstødning, den ser pi.... godt ud, minder utrolig meget om den gamle model Bossdæmper i opbygningen.

Re: Yamaha 4 gear 78'

: søn 1. apr 2012 02:54
af kreidlerhansen
Den er da fiiiin! :)

Jeg er også nysgerrig efter, hvordan Yams'en har det med Homoet 4P, som jeg stadig holder på som den bedste universalpotte på markedet. ;)

Jan >> Bare vent - du kommer til at savne bundtræk på Kreidleren med din racerpotte! :thunge

Re: Yamaha 4 gear 78'

: søn 1. apr 2012 09:52
af Nikolaj Y
Mange tak alle sammen :D

Ja, den har et fint bundtræk.. Den kører med 16-43 gearing, så hvis den var gearet lavere ville det nok hjælpe :wink: Men umedbart vil jeg sige den trækker godt, men den vil helst have lidt omdrejninger.. Tror det vil hjælpe at få en anden membran på.. jeg har bare ikke fået taget mig sammen til at blive færdig med den :oops:

Og ja den minder meget om Bos Demperen.. som jeg også har til at ligge :teeth2

Re: Yamaha 4 gear 78'

: søn 1. apr 2012 11:39
af kreidlerhansen
Hvis du vil have flere omdrejninger, kan du nu nøjes med at korte af forrøret. Evt. hæve udstødningskanalen 1mm, hvilket ca. rykker trækområdet 2-300rpm op i registeret. ;) En større/bedre membran påvirker ikke høje omdrejninger nævneværdigt på små motorer; Der skal en hidsig drejeventil til, i stedet.


Inden andre spørger...:

Hvad render den på toppen, og hvordan føles skiftet til 4. gear? :thunge

Re: Yamaha 4 gear 78'

: søn 1. apr 2012 12:36
af Nikolaj Y
kreidlerhansen skrev:Hvis du vil have flere omdrejninger, kan du nu nøjes med at korte af forrøret. Evt. hæve udstødningskanalen 1mm, hvilket ca. rykker trækområdet 2-300rpm op i registeret. ;) En større/bedre membran påvirker ikke høje omdrejninger nævneværdigt på små motorer; Der skal en hidsig drejeventil til, i stedet.


Inden andre spørger...:

Hvad render den på toppen, og hvordan føles skiftet til 4. gear? :thunge
Jeg tror den forbliver som den er nu.. måske den større membran, til lidt mere sejtræk :thunge

Skiftet til 4. gear føles fint, dog ikke op af en stejl bakke, men ud af lige vej går det fint :D 90 km/t :hot :rocks

Re: Yamaha 4 gear 78'

: søn 1. apr 2012 12:37
af Nikolaj Y
Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger.. :)

Re: Yamaha 4 gear 78'

: søn 1. apr 2012 12:48
af Thorsen
Ser bare rigtigt godt ud, Yde! Billederne kunne lige så godt have været taget i 78' :D

Re: Yamaha 4 gear 78'

: søn 1. apr 2012 13:28
af Nikolaj Y
Thorsen skrev:Ser bare rigtigt godt ud, Yde! Billederne kunne lige så godt have været taget i 78' :D
Hehe tak :mrgreen:

Re: Yamaha 4 gear 78'

: søn 1. apr 2012 22:33
af kreidlerhansen
Nikolaj Y skrev:Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger.. :)
Jeg har lært følgende omkring de gamle knallertmotorer gennem de forgangne år:

Hvis den render 90km/t, skal man ikke pille ved noget, medmindre man vil risikere at miste en masse på toppen!

At jeg så sjældent lever op til den standard er en anden snak! :thunge :hihi

Kontinuerlige/effektive 90km/t er den hastighed (undtagen i modvind, op ad bakke), som reelt er 'magisk'. Og så er det skøjtende ligegyldigt, om man kører Yamaha, Suzuki, Kreidler eller Puch; Alt som er ret meget over er umuligt uden i høj grad at give afkald på bundtræk og almindelig køreglæde.

Du kan godt pille lidt, så den render 95km/t, men så giver du afkald på bundtræk, og motoren skal derfor tæves afsted. Alt slides derpå de 10-20% hurtigere, og så går der altså kortere tid inden den pludselig kun render 90... 88... 85... 80... ikke vil trække højeste gear.

Netop derfor har jeg droppet de magiske 100km/t (ok, så jeg har været over, men altså...) og rykket tilbage til 90-95km/t, ubesværet. På en god dag vil den med stor sandsynlighed hente de sidste op til 100km/t, men kun engang i mellem og når jeg har hagen på tanken + fødderne på bagagebæreren! Og dét er det knallertsus, man kan leve højt på! :rocks


Bliv ved med at køre på den - som den får kilometer på bagen vil den kun køre blødere og bedre, så medmindre noget går i stykker, så lad den køre godt! ;)

Re: Yamaha 4 gear 78'

: man 2. apr 2012 09:24
af Nikolaj Y
kreidlerhansen skrev:
Nikolaj Y skrev:Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger.. :)
Jeg har lært følgende omkring de gamle knallertmotorer gennem de forgangne år:

Hvis den render 90km/t, skal man ikke pille ved noget, medmindre man vil risikere at miste en masse på toppen!

At jeg så sjældent lever op til den standard er en anden snak! :thunge :hihi

Kontinuerlige/effektive 90km/t er den hastighed (undtagen i modvind, op ad bakke), som reelt er 'magisk'. Og så er det skøjtende ligegyldigt, om man kører Yamaha, Suzuki, Kreidler eller Puch; Alt som er ret meget over er umuligt uden i høj grad at give afkald på bundtræk og almindelig køreglæde.

Du kan godt pille lidt, så den render 95km/t, men så giver du afkald på bundtræk, og motoren skal derfor tæves afsted. Alt slides derpå de 10-20% hurtigere, og så går der altså kortere tid inden den pludselig kun render 90... 88... 85... 80... ikke vil trække højeste gear.

Netop derfor har jeg droppet de magiske 100km/t (ok, så jeg har været over, men altså...) og rykket tilbage til 90-95km/t, ubesværet. På en god dag vil den med stor sandsynlighed hente de sidste op til 100km/t, men kun engang i mellem og når jeg har hagen på tanken + fødderne på bagagebæreren! Og dét er det knallertsus, man kan leve højt på! :rocks


Bliv ved med at køre på den - som den får kilometer på bagen vil den kun køre blødere og bedre, så medmindre noget går i stykker, så lad den køre godt! ;)
Ja, det har jeg også tænkt mig :hihi Jeg ved godt at hvis jeg piller mere ved den, så vil den selvfølgelig også slides hurtigere. Og så syntes jeg også 90 km/t på en knallert er meget hurtigt :what2 .. jeg har kørt 120 km/t på min vens atv, suzuki ltz 400, det går meget stærkt, men den er lavet til det i forhold til en lille knallert. Nej, så hellere vente til at jeg bliver 1 år ældre og kan køre motorcykel. :D

Re: Yamaha 4 gear 78'

: man 2. apr 2012 17:22
af Nabo Jan
Det var nu den her at jeg tænkte på, den gamle Bossdæmper type.

Re: Yamaha 4 gear 78'

: man 2. apr 2012 17:28
af Nabo Jan
kreidlerhansen skrev:
Nikolaj Y skrev:Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger.. :)
Jeg har lært følgende omkring de gamle knallertmotorer gennem de forgangne år:

Hvis den render 90km/t, skal man ikke pille ved noget, medmindre man vil risikere at miste en masse på toppen!

At jeg så sjældent lever op til den standard er en anden snak! :thunge :hihi

Kontinuerlige/effektive 90km/t er den hastighed (undtagen i modvind, op ad bakke), som reelt er 'magisk'. Og så er det skøjtende ligegyldigt, om man kører Yamaha, Suzuki, Kreidler eller Puch; Alt som er ret meget over er umuligt uden i høj grad at give afkald på bundtræk og almindelig køreglæde.

Du kan godt pille lidt, så den render 95km/t, men så giver du afkald på bundtræk, og motoren skal derfor tæves afsted. Alt slides derpå de 10-20% hurtigere, og så går der altså kortere tid inden den pludselig kun render 90... 88... 85... 80... ikke vil trække højeste gear.

Netop derfor har jeg droppet de magiske 100km/t (ok, så jeg har været over, men altså...) og rykket tilbage til 90-95km/t, ubesværet. På en god dag vil den med stor sandsynlighed hente de sidste op til 100km/t, men kun engang i mellem og når jeg har hagen på tanken + fødderne på bagagebæreren! Og dét er det knallertsus, man kan leve højt på! :rocks


Bliv ved med at køre på den - som den får kilometer på bagen vil den kun køre blødere og bedre, så medmindre noget går i stykker, så lad den køre godt! ;)
Well spoken.

Re: Yamaha 4 gear 78'

: man 2. apr 2012 20:27
af olebole
Hej Nikolaj ! en virkelig flot 78er du har :(y) Men du mangler et originalt topstykke :wink: Dine billeder er også helt i topklassen :dust :dust Mvh. Ole

Re: Yamaha 4 gear 78'

: ons 4. apr 2012 15:11
af Nikolaj Y
Nabo Jan skrev:Det var nu den her at jeg tænkte på, den gamle Bossdæmper type.
OK, den viste jeg slet ikke fantes :D

Re: Yamaha 4 gear 78'

: ons 4. apr 2012 15:12
af Nikolaj Y
olebole skrev:Hej Nikolaj ! en virkelig flot 78er du har :(y) Men du mangler et originalt topstykke :wink: Dine billeder er også helt i topklassen :dust :dust Mvh. Ole
Mange tak skal du have :(y) Når du mener topstykket er det så det, som sidder på knallerten? :D

Re: Yamaha 4 gear 78'

: ons 2. maj 2012 19:29
af Nikolaj Y
Fik lige lavet en film af den i dag.. men den kan desværre ikke lægges herind.. så en kom på scootergalleri :) http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=98938" onclick="window.open(this.href);return false;