Yamaha 4 gear 78'
: lør 31. mar 2012 16:25
Så er den næsten færdig, og jeg syntes lige i skulle nyde nogle billeder jeg fik skudt af i går
Gerne ris og ros.
Gerne ris og ros.
Forum for veteran knallert entusiaster
https://knallertforum.dk/forum/
Hehe, havde spurgt min mor, men hun syntes ikke det ville være nogen god ide, med hende på billederTottenham skrev:Hold nu kæft den er fin ( unskyld sproget )
Der mangler lige en topløs ved siden af på strandbilleder
Skøn lille detalje med baglys
mv totte
Keep on the good work
Jeg tror den forbliver som den er nu.. måske den større membran, til lidt mere sejtrækkreidlerhansen skrev:Hvis du vil have flere omdrejninger, kan du nu nøjes med at korte af forrøret. Evt. hæve udstødningskanalen 1mm, hvilket ca. rykker trækområdet 2-300rpm op i registeret. En større/bedre membran påvirker ikke høje omdrejninger nævneværdigt på små motorer; Der skal en hidsig drejeventil til, i stedet.
Inden andre spørger...:
Hvad render den på toppen, og hvordan føles skiftet til 4. gear?
Hehe takThorsen skrev:Ser bare rigtigt godt ud, Yde! Billederne kunne lige så godt have været taget i 78'
Jeg har lært følgende omkring de gamle knallertmotorer gennem de forgangne år:Nikolaj Y skrev:Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger..
Ja, det har jeg også tænkt mig Jeg ved godt at hvis jeg piller mere ved den, så vil den selvfølgelig også slides hurtigere. Og så syntes jeg også 90 km/t på en knallert er meget hurtigt .. jeg har kørt 120 km/t på min vens atv, suzuki ltz 400, det går meget stærkt, men den er lavet til det i forhold til en lille knallert. Nej, så hellere vente til at jeg bliver 1 år ældre og kan køre motorcykel.kreidlerhansen skrev:Jeg har lært følgende omkring de gamle knallertmotorer gennem de forgangne år:Nikolaj Y skrev:Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger..
Hvis den render 90km/t, skal man ikke pille ved noget, medmindre man vil risikere at miste en masse på toppen!
At jeg så sjældent lever op til den standard er en anden snak!
Kontinuerlige/effektive 90km/t er den hastighed (undtagen i modvind, op ad bakke), som reelt er 'magisk'. Og så er det skøjtende ligegyldigt, om man kører Yamaha, Suzuki, Kreidler eller Puch; Alt som er ret meget over er umuligt uden i høj grad at give afkald på bundtræk og almindelig køreglæde.
Du kan godt pille lidt, så den render 95km/t, men så giver du afkald på bundtræk, og motoren skal derfor tæves afsted. Alt slides derpå de 10-20% hurtigere, og så går der altså kortere tid inden den pludselig kun render 90... 88... 85... 80... ikke vil trække højeste gear.
Netop derfor har jeg droppet de magiske 100km/t (ok, så jeg har været over, men altså...) og rykket tilbage til 90-95km/t, ubesværet. På en god dag vil den med stor sandsynlighed hente de sidste op til 100km/t, men kun engang i mellem og når jeg har hagen på tanken + fødderne på bagagebæreren! Og dét er det knallertsus, man kan leve højt på!
Bliv ved med at køre på den - som den får kilometer på bagen vil den kun køre blødere og bedre, så medmindre noget går i stykker, så lad den køre godt!
Well spoken.kreidlerhansen skrev:Jeg har lært følgende omkring de gamle knallertmotorer gennem de forgangne år:Nikolaj Y skrev:Når den rammer de 90 km/t dør den lidt ud og kan/vil ikke tage flere omdrejninger..
Hvis den render 90km/t, skal man ikke pille ved noget, medmindre man vil risikere at miste en masse på toppen!
At jeg så sjældent lever op til den standard er en anden snak!
Kontinuerlige/effektive 90km/t er den hastighed (undtagen i modvind, op ad bakke), som reelt er 'magisk'. Og så er det skøjtende ligegyldigt, om man kører Yamaha, Suzuki, Kreidler eller Puch; Alt som er ret meget over er umuligt uden i høj grad at give afkald på bundtræk og almindelig køreglæde.
Du kan godt pille lidt, så den render 95km/t, men så giver du afkald på bundtræk, og motoren skal derfor tæves afsted. Alt slides derpå de 10-20% hurtigere, og så går der altså kortere tid inden den pludselig kun render 90... 88... 85... 80... ikke vil trække højeste gear.
Netop derfor har jeg droppet de magiske 100km/t (ok, så jeg har været over, men altså...) og rykket tilbage til 90-95km/t, ubesværet. På en god dag vil den med stor sandsynlighed hente de sidste op til 100km/t, men kun engang i mellem og når jeg har hagen på tanken + fødderne på bagagebæreren! Og dét er det knallertsus, man kan leve højt på!
Bliv ved med at køre på den - som den får kilometer på bagen vil den kun køre blødere og bedre, så medmindre noget går i stykker, så lad den køre godt!
OK, den viste jeg slet ikke fantesNabo Jan skrev:Det var nu den her at jeg tænkte på, den gamle Bossdæmper type.
Mange tak skal du have Når du mener topstykket er det så det, som sidder på knallerten?olebole skrev:Hej Nikolaj ! en virkelig flot 78er du har Men du mangler et originalt topstykke Dine billeder er også helt i topklassen Mvh. Ole