Svagt baglys - behøves batteri?

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Svagt baglys - behøves batteri?

Indlæg af Triple-M »

Hej...
Eftersom jeg har skiftet en del dele på min yamaha, så fandt jeg ud af at min baglygte ikke virker... Jeg har maltezer baglygten og har lige købt nyt anderøvssæde... Lyset kunne slet ikke ses i daglys før jeg pudsede anderøvssædet ved stelforbindelsen, nu kan den dog ses en lille smule..
MEN når jeg så tester bremselyset ved at trykke på bagbremsen, så går den pludselig ned i styrke, meget ned, den lyser faktisk mindre end med normal baglys.. Der er gløder i begge glædetråde.. Det hjælper heller ikke at give den lidt gas...
Jeg kører uden batteri (Kan det være grunden?), men arbejder på at skaffe et... (har i nogle gode råd til hvor jeg kan købe en godt batteri til min yamaha k1 fra 1976?) og evt oplader..
Forlyset virker helt fint, det er vist en 6v pære... Baglygten er OGSÅ en 6v... :) (Har dog set mange rååder til man kører med stærkere pærere (12v), men på min maskine gider den slags pærer slet ikke at virke..
Håber i kan hjælpe mig! ;)
Mvh Mark Møller
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Svagt baglys - behøves batteri?

Indlæg af strynboen »

hej bremse lyset er normalt trukket af batteriet..men måske er dine pære for mange watt..det har også betydening der er både volt og watt..kan ikke lige huske men noget med 5w 6 volt til baglys og 10w6volt til bremse lys..forlygten er vist 6v 20/20 watt..men tjek lige "el guiden "af fup..der er de helt rigtige størelser
bare søg på el guide..så kommer alt frem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Svagt baglys - behøves batteri?

Indlæg af Morten - Webmaster »

tror du har byttet om på rød og sort ledning fra baglygten.. det er set mange gange, og der er skrevet om præcis denne fejl for et par år siden
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Svagt baglys - behøves batteri?

Indlæg af Triple-M »

Jeg læser lige guiden igennem ;)
Det skal lige siges jeg ikke har rørt ved ledningsnettet kun da jeg satte baglygten til efter jeg havde købt nyt sæde, og der satte jeg det sammen som det sad inden jeg rørte ved det, så det var da en mulighed.. :)
Men hvis jeg bytter op på ledningerne så vil baglyset vel være for svagt til at kunne ses?...
I har ingen råd til hvor jeg kan købe et godt batteri som virker? :)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Svagt baglys - behøves batteri?

Indlæg af strynboen »

benny sælger de orginale typer,,men mange er gået over til gele lukkede forseglede batterier..bare søg på batteri..så er det priser og forskelige typer..de koster fra 100 -250 kr
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Svagt baglys - behøves batteri?

Indlæg af Triple-M »

Så har jeg prøvet at skifte ledningerne og skaffe stelforbindelse alle steder (ved at slibe lidt af malingen af) og det virker stadig ikke.. :)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Re: Svagt baglys - behøves batteri?

Indlæg af Triple-M »

Så fik jeg fat i et batteri... Nu virker bremselyset særlig godt, og det samme med høj og lav lys... Så det var dejligt! :)
Så kører yamaha'en endelig som den skal... Alt det arbejde og nu så meget nydelse, skønt! Tak for jeres hjælp :)
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Svagt baglys - behøves batteri?

Indlæg af nielsfup »

Det var godt at høre
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"