problem med tændspole

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

problem med tændspole

Indlæg af thomsen »

Hejsa

Min Yamaha har på det sidste haft for vane at brænde platinerne og kondensatoren af og fejltændte i det hele taget ret meget. Jeg mistænkte tændspole (på trods af det er en original mitsubishi), så den blev målt igennem. Mellem den sort/hvide ledning og metallet var der 1,2 ohm hvilket var ganske fint, men mellem metallet og tændrørsledningen var der næsten 200 kiloohm eller 200000 ohm :shock:

Det er selvfølgelig for meget men idet spolen er original kommer mit spørgsmål: Kan den reddes eller skal den bare over højre skulder ? :whew

Takker
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: problem med tændspole

Indlæg af nielsfup »

Ja det er et godt spørgsmål-
Hvis det er i selve spolen fejlen ligger kan den ikke laves. Men er den et sted i tændkablet kunne man klippe det af tæt på spolen og splejse en nyt kabel på. og prøve igen.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: problem med tændspole

Indlæg af thomsen »

Okay mange takker det vil jeg prøve :)
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: problem med tændspole

Indlæg af strynboen »

prøv at klippe kablet 2 cm fra spolen..og se om den ikke er god der..men de plejer at brænde over helt inde hvor kablet er loddet på spolen,,du kan da forsøge at slibe dig ind til lodningen..frigøre den ...lodde et nyt kabel på..og lime det fast med araldit..eller anden epoxy
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: problem med tændspole

Indlæg af thomsen »

Så fik jeg hele kablet ud af tændspolen så dette kunne udelukkes.. desværre viste multimeteret stadig en ligeså stor modstand, så fejlen må ligge i selve spolen. Øvøv jeg må ud og købe mig en ny af slagsen.
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: problem med tændspole

Indlæg af nielsfup »

Ja så er der ikke meget at gøre.
Husk at en stor del af Thansen spoleren ikke virker. Køb en af Benny. De dur
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: problem med tændspole

Indlæg af thomsen »

okay, takker for tippet ! :mrgreen:
Mvh Mads Thomsen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"