opladning af batteri

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

opladning af batteri

Indlæg af Allan M »

Skal propperne på batteriet være af eller på, når jeg oplader?

Hvor lang tid skal jeg ca oplade? Min oplader er af THansen-typen. Fuldstændig standard 6v uden finesser.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: opladning af batteri

Indlæg af nielsfup »

Hej Allan
Hvis der er en alm. Thansen accu så er der en lille udluftnings slange. Jeg vil dog nok alligevel tage propperne af ( det plejer jeg selv at gøre ).
Accu'er er på 4Amp/h Dvs. den kan levere 4 amp i en time eller fx 1 amp i 4 timet.
Når den skal laden bruger man normalt en lade strøm på 1/10 af kapaciteten dvs. 0.4 amp og så skal der lades i 10 timer hvis den er helt tom.
Mon ikke lederen giver noget der ligner 0.5-0.7 amp i starten og så falder strømmen hen mod slutningen af ladningen.
Den eneste sikre måde at teste det på er med en syre måler.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: opladning af batteri

Indlæg af Allan M »

Tak, så kommer det til opladning i aften.

Når der så skal genlades (de taber jo strømmen, viser erfaringerne), skal man så (blot) give det et par timer, eller aflade det helt og så give det 10 timer igen?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: opladning af batteri

Indlæg af strynboen »

et bly batteri har ikke hukomelse som mere advancerede batterier
så du kan godt sjat lade,,,men accuer bliver renset i cellerne når de er opladet,,og man lader lidt vidre,,,men pas på de bliver let kogt af
jeg plejer at lade 2#3 timer,og lade det køle helt af,inden anden ladning.jeg er lidt forsiktig med det forsejlede batteri,,det snurrre noget inden i når der lades,overvejer faktisk en mc lader,den er nok mere skånsom
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"