Forlygte pærer sprænger konstant.

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Forlygte pærer sprænger konstant.

Indlæg af Nabo Jan »

Hej.

Ja som overskriften siger, sprænger min forlygte pære konstant.
Jeg kører med passola tænding på min 4-gear, som giver noget kraftiger lys end std tænding. Hele sidste år kørte jeg uden problemer men i år har jeg skiftet for pærer
4-5 gange på 2 måneder, selv en 35watt's sprænger, dog godt nok T-hansen model. Men sjovt nok overlever bag pæren længere tids kørsel med ekstra belastning!
Kører Passola'en med en spændings begrænser?

//Nabo Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Forlygte pærer sprænger konstant.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Lehmann har tidligere besvaret lign. spørgsmål
Lehmann skrev:Erfaringen med pærer der konstant springer igen og igen, har jeg også haft. Et ømt punkt på især de gamle modeller, er fatningen til forpæren. Er spændingen på alle pærerne ikke konstant, vil det som Strynboen skriver, gi en kort peak spænding, som tager livet af pærene en af gangen. (peak spænding = en overspænding).

Rens fatningen hvor pæren ligger an i lygteparabolen, og på de tre punkter hvor fatningen er i kontakt med parabolen. Så skulle du gerne være ovre det problem.

De nye modeller fra 82 og frem, har ikke det problem, da de er født med en spændingsregulator parallelt monteret på lyskredsen, som tager disse overspændinger. :)

Hele tråden er her:

viewtopic.php?f=71&t=6281


Jeg tror bare du skal prøve at købe en bedre pære Jan, de thansen pærer er simpelthen noget skrammel som også lyser skævt :?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"