Test box

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Test box

Indlæg af nielsfup »

På et tidspunkt hvor jeg hele tiden havde problemer med at holde strøm på batteriet lave jeg denne lille test box der kan bruges til at måle spændingen på de to udtag der er på lys spolen samt batteri spændingen og til at måle når knikseren åbner.
Den indskydes i den stik samling der er mellem tænding og lednings net.

Jeg er ved at lave tegninger af boxen og kan ligge den ud hvis nogen vil.
Billede

Billede

Nå men det viste sig at sønnen aldtid kørte med lys på og kun korte ture ( han var ikke klar over at første klik på nøglen også kunne bruges )
Så der var intet galt og der har ikke værst problemer siden.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

He he... gadgets... er du elektroniktekniker ? eller bare alm nørd ligesom os andre ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Ja det er egentlig spild af tid men jeg kede mig.
Ja jeg er udlært elektronikmekanikker og svagstrømsingeniør. Nu laver jeg elektronik til 2 takt diesel motorer. De største yder over 100000 Hk med en stempel diameter på 980mm.
Men min hobby er mekanik.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

nielsfup skrev:Ja det er egentlig spild af tid men jeg kede mig.
Jeg har løsningen..... du kan komme og og lave el i vores kælder og ligge kloak / gulv / klinker / lofter :lol: :lol: :lol: :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"