Tændkabel

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
stampe55
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 5. dec 2010 18:48
Kontakt:

Tændkabel

Indlæg af stampe55 »

Hej, Jeg skal have nyt tændkabel, hvad kan man sætte på?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Tændkabel

Indlæg af nielsfup »

Hej
Du kan bruge et tændkabel i samme diameter som det der er monteret på spolen.
Måske kan du få det ved THansen.
Det nye stykke skal loddes på det gamle og til sidst isoleres med krympe flex.
Så holder det.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
stampe55
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 5. dec 2010 18:48
Kontakt:

Re: Tændkabel

Indlæg af stampe55 »

takker
hvad med ohm modstand ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tændkabel

Indlæg af strynboen »

der er ikke modstand i kablet..den er i tændrørs hætten..man kan købe en kabel forlænger som skrues i enderne af kablerne
eller lave en selv..ved at lodde 2 selvskærende skruer sammen..og skrue kablerne sammen ..med krympeflex udover..men samlingen skal holdes indvendig i stellet for en sikkerheds skyld
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Tændkabel

Indlæg af Kai »

De gange jeg har forlænget dem har jeg brugt et lille stykke af det til at montere udenom lodningen.

Tændrørs kabler findes i temli mange udførelser, det jeg har er sort udenpå (ca 1mm tykt gummihalløj) og med en blød hvid plastik kerne med kobberet i midten.
Det passer lige at skære 1cm af og trække isoleringen af. Bore hullet op i stumpen med et 2mm bor, og flække den på langs med en skarp hobbykniv.
Lad være med at "sno" ledningerne før du lodder dem, men skub dem "sammen" så kobbertrådene går ind i hinanden.
Når så de 2 tændkabler er loddet sammen passer stumpen på 1cm lige ind over ved at vride den nedover samlingen. Sekundlim på til at fylde lidt ud i revnerne, og tilsidst et stykke krympeflex med lim udenom det hele, det kan næsten ikke ses bagefter at det er samlet dér.

Det har endnu aldrig svigtet, hverken i regn eller om kablet ligger helt op af metal.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"