lader ikke

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af nielsfup »

Sådan, det ser rigtig godt ud.
relæet er ikke følsomt over for belastning. Så både 5 og 8 Watt han det trække uden problemer.
:dust
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Poul-Erik A. »

strynboen skrev:hej det haster ikke..så vent til træf..hvor det end bliver..men vi ses til foråret..jeg køber bare pærene som passer..og støber eller laver en lille box..så det er super
Helt i orden Lars og jeg har ved afprøvning opdaget en lille fejl/justering i form af 470 ohm's modstanden til base, som bør være 100 ohm i stedet for at transistoren er ordentlig "on" med max lys i pærerne. :idea: :idea:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Tonny
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 25. nov 2011 16:51
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af Tonny »

Hej

Nu har jeg gang i sådan en fs1, og jeg kan gu døder mig ikke få den til at lade nede fra lysspolen, har prøvet et par spoler som godt nok er brugte, nogle som ejeren smed til mig, er der en måde at teste sådan en spole på, uden jeg behøver at starte den? og lige et andet spørgsmål, kan det passe at når den ikke er startet og man drejer nøglen til pos 2 at der så kommer lys på?

MVH Tonny
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lader ikke

Indlæg af strynboen »

du skal søge på lys spole/ladesystem...så får du forklaringen på alt..man kan måle modstanden i spolerne...men alt det er forklaret 100 gange før..så søg..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"