tændrørs hætte og vand

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

tændrørs hætte og vand

Indlæg af Stange »

Er rimelig træt af at min tændrørs hætte ikke kan holde til at køre i regnvejr. Det er det gummi der normalt skulle omslutte tændrøret som er smeltet væk, selvfølgelig fra hr. hansens bedste sortiment(ikke ngk) og det er min fars nærighed der spiller ind der.

Kan i anbefale mig en tændrørs hætte som kan omslutte tændrøret så gnisten ikke springer udenfor. og som ikke er alt for dyr. er den 1kohm ngk hætte fra thansen okay til at omslutte tændrøret og ikke smelte væk
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af Dewil »

Plejede og "overpisse" både tændrør, hætte og ledning med silicone. Man kan trumfe men et stykke pap der er lagt dobbelt og klemme ned i køleribberne på topstykket, så vand fra forhjulet ikke står direkte op på tændrøret. Tja sådan klarede jeg mig igennem puperteten. :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af Stange »

Dewil havde også oversprøjtet tændrørshætten med silikone og det virkede også indtil at væsken stadigvæk kunne komm op og lave stelforbindelse.

Er egentlig ikke utilfreds med selve tændrørshætten men bare det gummi der skulle omslutte som er i lorte kvalitet
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Stange


NGK fra tante hansen er ganske udmærket så brug du bare den,,, men som på alle andre ting med ledninger og samlinger på disse så brug noget fugt fjernende pronto engang imellem det beskytter også lidt mod ir,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af Stange »

Yamaha FS1 50SS slutter den tæt om tændrøret? For det er det jeg mangler bare en gummi ting der kan slutte tæt. Men tror bare at min far må hoste op igen, og så købe mig en 1 kohm tændrørshætte fra ngk
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af Dewil »

Har aldrig haft andet en NGK hætter.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af Kim B S »

Hej Stange.
NGK tændrørshætter plejer at virke fint og længe. :(y) Og så kan jeg anbefale at montere en stænkklap på forskærmen. :(y) Så er du fri for at fugt og snavs, sprøjtes direkte op i topstykket og tændrørshætten. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Selv dengang yamaha FS1 var ny i 70`rne skiftede vi de originale blikhætter ud med en fra NGK ,,, problemet var bare et stift dansk system som ikke ville anderkende at ngk var ligeså radio støjdæmpet eller mere,,,end som den originale,,, original tændrørshætten kunne heller ikke lide regn og sne,,, så efter kort tids brug tog den vand ind når det regnede ( det sidste her får jeg nok dask for,,, men sådan var det nu engang )men vi skulle jo også bruge dem i regn og snevejr osv,,,
( nu får blikhætterne jo dårligt nok lov til at komme ud ,,, en hel uge inden de lover bare overskyet vejr i originalitentens hellige navn :shutup ) forså blev de nok smidt adhelv.. til igen
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af strynboen »

som kim er inde på,,er stænk lappen..den rigtige løsning,,,med mindre du køre under vandet,,jeg har aldrig haft de gummi tætninger på ,,,men holdt hætten ren ,,sprøjt den med pronto..og tørret den af bagefter,,det samler skidt hvis den er fedtet af silikone sprayen...sådan lidt forebyggende rengøring så kan den tåle ret meget regn..puch maxi var meget værre med vand følsomheden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af Tottenham »

Yamaha FS1 50SS skrev:Selv dengang yamaha FS1 var ny i 70`rne skiftede vi de originale blikhætter ud med en fra NGK ,,, problemet var bare et stift dansk system som ikke ville anderkende at ngk var ligeså radio støjdæmpet eller mere,,,end som den originale,,, original tændrørshætten kunne heller ikke lide regn og sne,,, så efter kort tids brug tog den vand ind når det regnede ( det sidste her får jeg nok dask for,,, men sådan var det nu engang )men vi skulle jo også bruge dem i regn og snevejr osv,,,
( nu får blikhætterne jo dårligt nok lov til at komme ud ,,, en hel uge inden de lover bare overskyet vejr i originalitentens hellige navn :shutup ) forså blev de nok smidt adhelv.. til igen
Hva med at la vær med at køre i regnvejr ??? nå nej spøg til side . Har en fin 76 tank som ligger og venter på dig pris 350+fragt mv laursem :(y) Send evt en PB
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: tændrørs hætte og vand

Indlæg af 12V »

NGK's holder fint tæt, og varme er ingen problem.

Smør evt godt med vaseline eller silikonefedt ved samlingerne op til kablet
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"