Ingen/én gnist.

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Mikkelmohr
Junior knallert
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
Kontakt:

Ingen/én gnist.

Indlæg af Mikkelmohr »

Hej alle sammen.

Jeg er løbet ind I et problem. Efter at have fikset min kobling skal jeg starte min knallert igen. Det går også godt, rigtig godt faktisk. Den starter og kører bedre end nogensinde. Jeg tager et par ture op og ned af vejen, hvorefter jeg stiller den igen. Jeg kan selvfølgelig ikke holde mig ret længe og vil tage mig en tur igen. Den starter (i første hug) og jeg triller ud på gårdspladsen, hvor den går ud. Hmm, tænker jeg og starter den igen. Her starter den, men dør nærmest i det jeg starter den. Jeg tænker benzin og renser tank og hane, men det viser sig at den har mistet gnisten på tændrøret.

Her er hvad jeg har gjort: Skiftet tændrør, tændrørshætte, prøvet i alle tændingspositioner, haft svinghjulet af (alle ledninger sidder som de skal). Det eneste der er sluttet til er tændingslåsen og motoren.

Hvis jeg tager tændrøret ud og sætter det i igen/giver det en pause giver det én flot gnist og ikke mere, når jeg ta'r kickstarteren.

Jeg har prøvet at søge, men synes ikke jeg kan finde noget, der passer på mine symptomer. Jeg håber meget I kan hjælpe mig, så jeg kan nyde lyden af min Yamaha igen.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Ingen/én gnist.

Indlæg af nielsfup »

Hmm
Kunne det være kondensatoren der er feset af.
Er der gnister ned knikseren
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jan
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tirs 27. nov 2007 20:06
Kontakt:

Re: Ingen/én gnist.

Indlæg af jan »

Hej Mikkelmohr
Jeg har haft samme problem med "færø yamaha"
skiftede kondensator 3 gange :shock:
Men det var ikke problemet ! det var platinerne :D købte et sæt nye ORIG ,
et`hug på kikstarteren og den gik som en drøm
starter altid derefter , så prøv det :mrgreen:
Mvh Jan
jan
Mikkelmohr
Junior knallert
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
Kontakt:

Re: Ingen/én gnist.

Indlæg af Mikkelmohr »

Jeg tror platinerne er i orden for jeg lavede tricket med at forbinde motoren direkte og så startede den igen i 1. hug. Her kommer det nye problem så, den dør, hvis den ikke får gas. Den startede og tog omdrejninger, hvorefter den faldt i omdrejninger og jeg var nødt til at give den gas for at holde den i live. Da jeg kørte ville den heller ikke rigtig tage omdrejninger. Har tricket med direkte forbindelse nogen indflydelse på tændingen? Den kørte perfekt før problemet startede, så jeg vil tillade mig at udelukke noget med kaburatoren?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Ingen/én gnist.

Indlæg af nielsfup »

Har du ser om der er en byge af gnister ved knikseren. For så er det kondensatoren.

Jeg kan lave en kondensator der kan monteres i stellet hvis det er.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jan
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tirs 27. nov 2007 20:06
Kontakt:

Re: Ingen/én gnist.

Indlæg af jan »

Hey
Det jeg opdagede var belægningen på platinerne Og det kan man ikke se :D (Jeg tror platinerne er i orden for jeg lavede tricket med at forbinde motoren direkte)
Dur ikke med at tro ,( venligt ment :D )så skift den bare og juster med søgerblad :mrgreen:
Mvh Jan
jan
Mikkelmohr
Junior knallert
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 24. okt 2009 19:39
Kontakt:

Re: Ingen/én gnist.

Indlæg af Mikkelmohr »

Jeg har fået indstillet tændingen rigtigt og renset kaburatoren, så nu kører den igen som en drøm og starter i første hug.
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"