Hello i æteren,
Jeg har behov for et ledningsdigram til en Sting SG 50. Nogen som kan være behjælpelig med det?
Yamaha Sting SG 50 - ledningsdiagram
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Yamaha Sting SG 50 - ledningsdiagram
Hej Suey og velkommen til.
Jeg kan ikke hjælpe med et diagram, men hvis du har konkrete spøngsmål, kan jeg undersøge det på een (ikke køreklar)jeg har stående ?
Jeg kan ikke hjælpe med et diagram, men hvis du har konkrete spøngsmål, kan jeg undersøge det på een (ikke køreklar)jeg har stående ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Yamaha Sting SG 50 - ledningsdiagram
Hej Poul-Erik,
Tak for din respons.
Historien kort: Jeg har købt en Sting som ikke har kørt i 2 år. Jeg har drænet tank + kaburator og gennemskyllet med frisk 95 blyfri m 2% olie. - Der er gnist på tændrøret, men den vil ikke starte. Under sadlen er der plads til et batteri (som mangler). Men spørgsmålet er om Sting overhovedet behøver et batteri for at starte/køre? (den har CDI tænding)
Hvis jeg skal tilslutte et batteri skal jeg have styr på de løse ender som findes ved batteriet (bag bagerste højre sideskjold). Derfor behovet for ledningsdiagrammet.
mvh Suey
Tak for din respons.
Historien kort: Jeg har købt en Sting som ikke har kørt i 2 år. Jeg har drænet tank + kaburator og gennemskyllet med frisk 95 blyfri m 2% olie. - Der er gnist på tændrøret, men den vil ikke starte. Under sadlen er der plads til et batteri (som mangler). Men spørgsmålet er om Sting overhovedet behøver et batteri for at starte/køre? (den har CDI tænding)
Hvis jeg skal tilslutte et batteri skal jeg have styr på de løse ender som findes ved batteriet (bag bagerste højre sideskjold). Derfor behovet for ledningsdiagrammet.
mvh Suey
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Yamaha Sting SG 50 - ledningsdiagram
...øh, du har fåfyldt benzin med olie ? Den er jo udstyret med olieblander og skal derfor have 2 takts olie i beholderen under sædet samt ren benzin i tanken. Sting'en her skulle have karburatoren renset efter hver vintersæson, hvor den blev brugt for lidt, så jeg gætter på du skal ha' gjort det samme (gennemblæsning af alle små dyser) ?
Men muligheden for at forrige ejer har droppet olieblanderen er tilstede, for der kan være sprunget et kort gaskabel mellem gaskabel-forgrener og oliepumpe og i så fald virker pumpen kun korrekt i tomgang. Så kan man vælge løsningen med blandet benzin, hvis man ikke kan/vil fremskaffe omtalte kabel (som Thansen ikke lagerfører mere) som fåes hos Benny...
Den er ikke født med batteri og behøver det ikke for at virke. Tændingen er elektronisk og slår hårdt, men en lille svaghed er impulsgiveren, som er blevet skiftet på denne her stillestående. Jeg har målet i ohm, hvis den kommer under mistanke ?
Forsøg evt. med at dyppe tændrøret i benzin, skru i og startforsøg...
Men muligheden for at forrige ejer har droppet olieblanderen er tilstede, for der kan være sprunget et kort gaskabel mellem gaskabel-forgrener og oliepumpe og i så fald virker pumpen kun korrekt i tomgang. Så kan man vælge løsningen med blandet benzin, hvis man ikke kan/vil fremskaffe omtalte kabel (som Thansen ikke lagerfører mere) som fåes hos Benny...
Den er ikke født med batteri og behøver det ikke for at virke. Tændingen er elektronisk og slår hårdt, men en lille svaghed er impulsgiveren, som er blevet skiftet på denne her stillestående. Jeg har målet i ohm, hvis den kommer under mistanke ?
Forsøg evt. med at dyppe tændrøret i benzin, skru i og startforsøg...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Yamaha Sting SG 50 - ledningsdiagram
Ledningsnet diagram er hvertfald at finde i t-hansens knallertkatalog så mon ikke det er på deres hjemmeside også?
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Re: Yamaha Sting SG 50 - ledningsdiagram
Hej Gummi,
Tak for hjælpen. Jeg har fået den til at snurre - uden batteri
Tak for hjælpen. Jeg har fået den til at snurre - uden batteri
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Yamaha Sting SG 50 - ledningsdiagram
Jeg var ved at rode i ledningsnettet på Sting'en og fandt endnu en defekt impulstænder (der afløser platinerne) og denne var direkte kortsluttet med 0 ohm. Den forrige var delvis kortsluttet på 14 ohm og den rigtige modstand er ca. 30 ohm, så jeg fik den sidste reserve i brug nu og Sting'en kom til kørens...
34V 004416
34V 003618
34V 002889
Jeg har forøvrigt 3 stk. nummerblokke til Sting til at ligge, hvis nogen mangler og det er flg. numre : 34V 004416
34V 003618
34V 002889
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)