Blinklys blinker hurtigt og svagt

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Blinklys blinker hurtigt og svagt

Indlæg af Macel »

Hej :)
Jeg har et sæt blinklys, godtnok de billige fra Thansen. Men problemet med skidtet er at de blinker meget hurtigt, de når næsten ikke at slukke inden de lyser op igen. Er det mit blinklys-relæ?
Det andet problem er at de ikke blinker ret kraftigt, man kan næsten ikke se dem om dagen hvis der er rimelig lyst. Det er 6 volt 10 watt pærer. Alt andet på knallerten er forbundet rigtigt og virker, men jeg kan ikke gennemskue hvorfor de er så svage som de nu er. :)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Blinklys blinker hurtigt og svagt

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Macel skrev:Hej :)
Jeg har et sæt blinklys, godtnok de billige fra Thansen. Men problemet med skidtet er at de blinker meget hurtigt, de når næsten ikke at slukke inden de lyser op igen. Er det mit blinklys-relæ?
Det andet problem er at de ikke blinker ret kraftigt, man kan næsten ikke se dem om dagen hvis der er rimelig lyst. Det er 6 volt 10 watt pærer. Alt andet på knallerten er forbundet rigtigt og virker, men jeg kan ikke gennemskue hvorfor de er så svage som de nu er. :)

HMMMM 10 watt pære ,,, det skal være 5 watt pære det plejer jeg at bruge og det virker fint nok på mine ,,, men dit relæ kan være skyld i at de ikke når at slukke helt,,, hvad står der i enden/ bunden af relæet 2 # 8 watt ????,,, det vil sige at relæet max kan trække 2# 8 watt,,, for at virke optimalt,,,, du kan nok ikke give strøm nok til 10 watt pærende,,, så bliver de svage,,, 5 watt som får strøm nok giver mere lys fra sig,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Blinklys blinker hurtigt og svagt

Indlæg af Morten - Webmaster »

hvis dit blinkrelæ er originalt og ellers fungerer rigtigt, så skal dine pærer stemme helt overens i watt med hvad der står i enden af blinkrelæet. Blinkrelæet er opbygget med en bimetal fjeder som opvarmes via strømforbruget fra pærerne, og derfor er det vigtigt at de ikke er hverken for små, eller for store i effekt.

Hvis pærerne har den rigtige størelse, og dit batteri er fuldt opladt så kan du prøve og holde en stelledning mellem batteriets minus og selve blinklysets hus for at se om det måske er en lidt dårlig stelforbindelse.

Blinkrelæerne fra thansen (kan som regel kendes på en gul og rød ledning) er noget bras, og opfører sig vist iøvrigt på den måde du beskriver.

Held og lykke med det !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Blinklys blinker hurtigt og svagt

Indlæg af Macel »

Jo tak, jeg vil da lige prøve at kigge på om det hjælper med 5 watt. :D
Jeg ved ikke om blinkrelæet er originalt, jeg har aldrig skiftet det, men finder ud af det. :D
Og tak! :D
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"