Tændrørshætte

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Tændrørshætte

Indlæg af CrazyCatman »

Hmm... Nu er jeg ikke helt skarp til det med elnet... Derfor dette forsigtige spørgsmål.

Jeg har endnu ikke nogen motor til min FS1 - men det kommer.

Så vidt jeg ved kører FSen med 6V?
Jeg fandt - tilfældigvis - en tændrørshætte blandt nogle reservedele jeg fik med til min RD 350 fra 1977 - RDeren kører med 12V

Men er der nogen forskel på tændrørshætten?
Hvis den motor jeg finder er med en hætte af dårlig kvalitet - eller ser forkert ud for mit øje, ville jeg kunne bytte den ud uden problemer med den jeg har liggende?

Den jeg har ser sådan her ud:
0 356 351 010<br />5 K (ohm) RTFM 28
0 356 351 010
5 K (ohm) RTFM 28
DSC02237.JPG (212.98 KiB) Vist 3604 gange
(Bosch logo) GERMANY<br />(et eller andet tegn)
(Bosch logo) GERMANY
(et eller andet tegn)
DSC02238.JPG (182.39 KiB) Vist 3602 gange
På begge mine RDer sidder der nu NGK - og har ikke flere end den ene - ved ikke om det er til/fra RD/R5 - så ved ikke om det er 6, 12 eller 24 volts - men er det ikke ligemeget på sådan en knaldhætte?
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Tændrørshætte

Indlæg af subwoof »

jo brug du bare den :) der kommer vel ca. 1000volt igennem? tror jeg det er


dog er den 5k ohm's ved ikke hvad std. hætten er
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: Tændrørshætte

Indlæg af CrazyCatman »

subwoof skrev:dog er den 5k ohm's ved ikke hvad std. hætten er
Ohm er modstanden, right? Og jo mere Ohm - jo mere modtand - hvis jeg husker fysiktimerne korrekt.

Så hvis standard har mindre Ohm, så vil det køre langsommere med denne hætte på.
Har standard flere Ohm - så vil den køre hurtigere.
Er det ikke korrekt?

Er der nogen der ved hvad standard-hætten har af modtand?
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Tændrørshætte

Indlæg af subwoof »

årh stærkere og stærkere det nok så meget sagt ;)

hvis dit tændingsanlæg er ok så brtug du bare den
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"