problemer med lysspole

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: problemer med lysspole

Indlæg af nielsfup »

Her er hvad jeg mener
Vedhæftede filer
DSC00607.JPG
DSC00607.JPG (142.91 KiB) Vist 2843 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: problemer med lysspole

Indlæg af Frandsen »

okay
men så må jo kunne løses ved at lægge nogle stykker fladjern imellem
så længe at de er spændt godt sammen
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: problemer med lysspole

Indlæg af nielsfup »

Naea....
Det bliver nok lidt bedre med fladjern, men hvis man kikker på det matriale der er i spolerne så er det mange tynde plader for at skabe de bedste betingelser for magnet feldtet og matrialet er ikke alm jern ( mindst tab )

Der vil være stort tab i selve flad jernet og ved kontakt fladerne. Alt i alt vil det ødelægge udgangs impedansen på hele spolen. Eller sagt med andre ord man vil måle rigeligt med spænding ubelastet med ved last falder spændingen og der med effekten (wattene) lige som et bil batteri der er slidt op.

Der er ikke andet at gøre end at vikle den originale spole om til 6 volt med en tykkere tråd tror jeg
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: problemer med lysspole

Indlæg af Frandsen »

tak for din udredning Niels
så blir løsningen nok indtil vidre et 12V 12A batteri det kan vel holde strøm et par timer med
kun for og bag lys mellem opladningerne
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: problemer med lysspole

Indlæg af strynboen »

du kan jo lige prøve at give det et forsøg,,når vi reparere svejse transformere,,skære vi faktisk en af de koblede spoler ud af jern ankeret,,svejser en styre tap på så den kan køre rundt i spolemaskinen,,,og svejser den på igen bagefter..den bliver ikke fuldsvejst..det ødelægger transformer blikkets isolering som er lakering mellem pladerne. det tager nogen skade aligevel,,.det isolering er for at minimere krybestrøm...det har nok et mere videnskabeligt navn,,,men man kan få transformeren til at yde ca 80%,,efter denne rep...vi gør det kun efter kundernes ønsker..da det tager for meget tid...
men nogle gange kan der ikke fås reservedele til mærkelige svejsemaskiner,,,eller ringeklokke transformatore fra thomas thrige i odense fra 1930..det er skønt at være elektro mand..man ser så meget sjovt og mærkeligt...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: problemer med lysspole

Indlæg af Frandsen »

jamen du må meget gerne få lov at ekspermentere
skal du kun ha spolen eller hele tennings systemet
så finder vi en dag i næste uge hvor jeg kan kigge ned hvis det kan passe dig
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: problemer med lysspole

Indlæg af strynboen »

det finder vi nemt ud af,,men jeg kan kun lave den på arbejde,,men vi kunne jo mødes der,,hvis du kan mellem 14 og15.30, sidst på ugen,så tager jeg bare en senere færge hjem den dag,,hvis du smider en 50 i kaffe kassen er kobberet nok dækket..så brokker chæfen sig ikke,,,det gør han nu aldrig aligevel,,,flink fyr...
vi skal bare have selve spolen,,du skal bare måle hvor stor den må blive,,så den ikke støder på...så skifter vi tråden til en tykkere,,og med flere ohm på,,den vil så fylde mere...du kan tage den anden lysspole med så måler vi dens tråd tykkelse
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: problemer med lysspole

Indlæg af Frandsen »

ok det fint lars jeg ringer til dig først på ugen og tak
Mvh
Frandsen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"