Ikke nok strøm til lygterne

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
grossmann
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 22:18
Kontakt:

Ikke nok strøm til lygterne

Indlæg af grossmann »

Hej, jeg har efterhånden en del problemer med lyset på fs1eren. Hvilken ledning kommer fra lysspolen?

Og er der en måde jeg kan optimere mit lys på, da jeg skal have en del omdr på, for at pæren ikke bare gløder. Det er sådan at hvis jeg har kørt med slukket lys, så har batteriet opnået en højere spænding, så jeg kan sætte lys på når knallerten er slukket, men når jeg så har kørt en km ca, så er lyset igen meget svagt. Den lader vel ikke ordentligt? Kan jeg udmåle det på en måde?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Ikke nok strøm til lygterne

Indlæg af FS1originalen »

Ups :!: Der er noget helt galt.

For at starte med dit spørgsmål så er gul ledning fra tændingen hovedsageligt til lyset og grøn bla. til ladefunktionen.

Men det skal altså ikke kunne lade sig gøre at tænde lyset uden motoren er startet :!: :!: :!:
Et eller andet må være forbundet forkert, og jeg er bange for at vi får svært ved at hjælpe dig med den fejlsøgning over forum. Mit bedste bud er at udskrive Fup's guide til ledningsnet og et ledningsdiagram (der er et i farver som gør det nemt at følge ledningsfarverne) og så ellers - i første omgang - koncentrere dig om at gul og grøn ledning er tilsluttet rigtigt :!:

Du kan finde downloads under Fakta, farver.....

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ikke nok strøm til lygterne

Indlæg af strynboen »

det er den gule ledning som er lys..prøv at sætte en pære direkte mellem den gule og stel..og pil de andre fra,,undtagen sort /hvid ,som er tænding..så burde den lyse kraftigt,,,batteriet har intet med lyset at gøre,,kun bremse lys er batteri
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
grossmann
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 22:18
Kontakt:

Re: Ikke nok strøm til lygterne

Indlæg af grossmann »

ja okay, det vil jeg lige prøve så. Min omdrejningstæller er meget ustabil. kan en sådan være delvist stået af?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Ikke nok strøm til lygterne

Indlæg af claus olieklud »

grossmann skrev:ja okay, det vil jeg lige prøve så. Min omdrejningstæller er meget ustabil. kan en sådan være delvist stået af?
ja den kan godt være stået af, eller bare følsom overfor pulserende spændingsspidser/ustabilstrømtilførsel/dårlige forbindelser... hilsen claus olieklud...
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"