Thansen lysspole ??

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Thansen lysspole ??

Indlæg af thomsen »

Hejsa herinde :mrgreen:

Jeg var lige ved at renovere tændingen, da jeg så at der var brugt 2 fødespoler, istedet for en lys- og en fødespole :lol:

Da stikket til tændingen er hjemmebrygget med samlemuffer, skal jeg også have sådan et.

Havde kig på det her http://thansen.dk/product.asp?c=2951113 ... 1861394604 med begge ting :wink: en ren win-win situration :mrgreen:

-men holder det ? er der nogle som har erfaringer med det ?
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Thansen lysspole ??

Indlæg af nielsfup »

Hej T
den kan du rolig bruge de er OK
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Thansen lysspole ??

Indlæg af Kim B S »

Hej Thomsen.
Jeg har en magen til på min Yamaha. :wink: Og det har virket fint ind til nu. :D Min tænding blev renoveret med T Hansen dele i deres super kvalitet tilbage i marts 2008. Og siden har jeg kun finindstillet platin. :wink: Og jeg har da kørt en del kilometer siden. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Thansen lysspole ??

Indlæg af thomsen »

okay mange takker for svarene :mrgreen: ! sådan en må jeg ud og kaste penge efter ! :)

hvis man bare handler lidt med omtanke, tror jeg godt (selvom jeg ikke er meget for at sige det :lol: ) taiwansen i nogle tilfælde godt kan bruges.

Fx har jeg sat simmeringe på min '74er i fra taiwansen, og de holder faktisk tæt :P de sælger også daichi kondensator og platiner, som vist skulle være af god kvalitet.

Det er bare en fa***** til postyr og finde ud af, hvilke dele, som virker... jeg tør sq næsten ikke købe noget derinde selvom et par stykker af delene sikkert virker fint :?
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Thansen lysspole ??

Indlæg af Kim B S »

Hej Thomsen.
Ja, det er lige nøjagtig de daiichi kondensator og platiner jeg køre med, og det fungere fint. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Thansen lysspole ??

Indlæg af thomsen »

Hejsa Kim :mrgreen:

Jeg kører faktisk også med daichi kondensator fra thansen, og ligesom i dit tilfælde, virker det fino ! :mrgreen:

Jeg fik også monteret lysspolen, og den virker super ! :D Lader 5,94V i tomgang og bare man ligeså stille rører gashåndtaget springer måleren lystigt op på over 10 V ! :mrgreen: lækkert !

takker for hjælpen !
Mvh Mads Thomsen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Thansen lysspole ??

Indlæg af claus olieklud »

thomsen skrev:Hejsa Kim :mrgreen:

Jeg kører faktisk også med daichi kondensator fra thansen, og ligesom i dit tilfælde, virker det fino ! :mrgreen:

Jeg fik også monteret lysspolen, og den virker super ! :D Lader 5,94V i tomgang og bare man ligeså stille rører gashåndtaget springer måleren lystigt op på over 10 V ! :mrgreen: lækkert !

takker for hjælpen !
ja svansens lysspoler fejler ikke noget, men de målinger du opgiver er ubelastet måling... og det kan man ikke !!! det er pulserende jævnspænding der kommer ud af ensretteren. dvs spændings spidser på 1,4 gange nominel ydelse.... prøv istedet at montere et amp.meter mellem ensretter/batteri - så får du en retvisende måling. sandsyneligt 1-3 ampere dvs. ca 6-18 watt ladestyrke afhængig af motoromdrejninger..... claus olieklud.......
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Thansen lysspole ??

Indlæg af thomsen »

Hejsa Claus :)

Jeg har ikke så pokkers meget styr på det, så jeg målte bare strømmen fra den gule ledning i motoren (jeg skrev også forkert ved at skrive "lader", -hvor meget strøm til lys den producerer, havde været bedre. ) :mrgreen:

Mest af alt for at sammenligne med min anden fs1, men nu når du skriver det kan jeg faktisk godt se det :D

Jeg må ud og prøve at måle med at amp.meter mellem ensretter og batteri, mange takker for tippet ! :mrgreen:
Mvh Mads Thomsen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"