el spørsmål

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

el spørsmål

Indlæg af tøffe »

hej er der ikke sådan at der går strøm i genem det ene ledning på lys kontakten på en dxer og kan man så måle med en pol søger på den for tror min er defækt og har prøvet med kontakt ræns men der er ingen lys og måler man på den gule ledning fra lys spolen er der godnok strøm lidledes virker mit horn ikke før jeg tagen den ene ledning g holder på stel uden om kontakten så er det ok men mit bag lys virker heller ikke det er en 77er dxer kan det værer den :twisted: tænings lås fr fy fy firmaet jeg har på for er det den ja så er det jo kue en vej til benny og handle en orginal ikke :) håber der er en der kan hjælpe ps er lidt fave blind men har en sød kone der gerne ville træde til med lidt hjælp sååe :) det går vel også :lol: mvh tøffe
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: el spørsmål

Indlæg af Kai »

Mål om der er strøm på den blå ledning der går fra tændingslås -> lyskontakt når nøglen er drejet helt over.
(det er en dobbelt muffe ud fra tændingslås)
Er der det, så er tændingslåsen ok.

(Er der ikke strøm, så kan du måle på den gule ledning i det 4benede stik der kommer fra ledningsnettet og går til tændingslåsen, er der strøm der, så er tændingsløsen defekt)

Men er der strøm på den blå:
Så måler du på den grønne og den gule fra lyskontakten der går til forlygten ( høj/lav lys afhængigt af hvilken stilling den står i)
Er der ingen strøm i nogen af dem, er lyskontakten i stykker. Der sidder et lille stykke messing i kontakten der skifter mellem polerne, med nogen små "dubber/forhøjninger" på, de kan være slidt igennem så de ikke kan lave ordentlig forbindelse, men ofte er det bare messingstykket der hænger fast eller er irret ( der sidder en lillebitte fjeder bagved ) skil ad og rens det, så virker det igen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: el spørsmål

Indlæg af tøffe »

mange tak for hjælpen er på vej i værkstedet :lol: :lol: :lol:
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"