Den vil ikke gniste :(

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
YA-MA-HA
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 13:16
Kontakt:

Den vil ikke gniste :(

Indlæg af YA-MA-HA »

Hej alle :D jeg er ny og har et problem med min yamaha som der ind til nu ikke har været noget med.
Den vil ikke gniste og jeg har skifte følgene: Tændspolen, Konsensator, tændrør, tændrørshætte men den vil stadig ikke gniste. Kalpe skoen der sidder ved platinerne rør ikke stel og jeg har målt alle ledningerne og der er forbindelse, men den vil stadig ikke gniste den har ginste 1 gang efter alt dette og det var det så ville den ikke gniste mere :( ville høre hvad der kan være kaldt med den håber i kan hjæple mig.

Hilsen Mads
///Mads Mellem Gas

!!YAMAHA SKA MAN HA!!

Ejer:
Yamaha fs1 i blå
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Den vil ikke gniste :(

Indlæg af Kim B S »

YA-MA-HA skrev:Hej alle :D jeg er ny og har et problem med min yamaha som der ind til nu ikke har været noget med.
Den vil ikke gniste og jeg har skifte følgene: Tændspolen, Konsensator, tændrør, tændrørshætte men den vil stadig ikke gniste. Kalpe skoen der sidder ved platinerne rør ikke stel og jeg har målt alle ledningerne og der er forbindelse, men den vil stadig ikke gniste den har ginste 1 gang efter alt dette og det var det så ville den ikke gniste mere :( ville høre hvad der kan være kaldt med den håber i kan hjæple mig.

Hilsen Mads
Hej Mads.
Velkommen på forum. Jeg håber at du må få meget gavn og glæde af det. :wink: :D
Med hensyn til din Yamaha, så skulle man tro at en af de nye dele er defekt, Måske kondensatoren eller tændrøret hvis det er et NGK. :lol: Dem er der flere der har døjet med. :lol: Blandt andet havde min søn på et tidspunkt en Yamaha Neo`s som var meget svær at starte til trods for at den havde fået et nyt NGK. Den fik et Bosh Platin tændrør, også var der aldrig mere i vejen. :D
Men der er flere her på forummet, som har meget mere forstand på tændings systemet end jeg, så lad os satse på at de kloge hoveder her inde vil skrive noget klogt om tændings systemet. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Den vil ikke gniste :(

Indlæg af nielsfup »

Hej Mads
Det kan være mange ting. Men hvis du har skiftet til en Thansen tænd spole så ville jeg skifte tilbage til den du har kørt med. Jeg har prøvet 2 spoler fra Hansen og de virker bare ikke. De måler OK når man tester dem men der kommer ikke kraftig nok gnist.

Ellers skal du måle at kinkseren faktisk åbner og lukker som den skal.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Den vil ikke gniste :(

Indlæg af hybber »

Hvis ledningen fra tændspole til tændrør er lang nok, kunne du prøve at klippe cirka 1 cm af, nogengange blir lederen indeni slidt op af gevindet i tændrørshætten!


Men hælder også mest til at en af dine nye dele er defekte!
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
YA-MA-HA
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: lør 4. apr 2009 13:16
Kontakt:

Re: Den vil ikke gniste :(

Indlæg af YA-MA-HA »

Hej jeg har nu skifte tilbage tilbage til min gamle spole men den vil stadig ikke gniste men det kan godt give mig stød hvad vil det sige skal den bare he nyt tændrør eller ?
Og tak for alle rådene :D
///Mads Mellem Gas

!!YAMAHA SKA MAN HA!!

Ejer:
Yamaha fs1 i blå
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Den vil ikke gniste :(

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Ja prøv med et andet tændrør de der NGK er dsv. ikke hvad NGK har været og prøv om tændrørs hætten har ordentligt forbindelse til kablet ,,,tag den evt af og prøv holde kabel enden lidt fra tændrørs toppen eller ned mod topstykket så skal der springe en gnist imellem dem ,,, sæt evt en lille stift ind i enden af kablet så du er sikker på at der er forbindelse til inderlederen når du gør det kan jo være der lige skal 5 mm af kabel enden for at den får fat i frisk inderleder igen :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"