gir snart op :S(ledningsnet)

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

gir snart op :S(ledningsnet)

Indlæg af subwoof »

nu gir jeg snart op..
købte et nyt ledningsnet fra thansen.. men kan simpelthen ikke få lys på det !
min kære fader har makket med den(han er elektriker) men inter virker.. der kommer strøm fra lysspolen, fra både grøn og gul..
og ledninger passer åbenbart ikke i farver fra org. lyskontakter til thansen.. nogle der ved hvilke farver der er forkerte?

og andre forslag, i første omgang skal der bare for og bag lys på.. så jeg kan bruge den på job, gider ikke maxi puch :D
og har læst niels' gode guide igennem men det hjælper lig godt.. og har lavet stik osv på alle ledninger, da de org. lyskontakt var mufft sammen

mVh den fortvivlede bonde
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: gir snart op :S(ledningsnet)

Indlæg af subwoof »

evt. nogle der har tid en mandag eftermiddag? omkring 9620??? self. for et par hundrede kr.
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: gir snart op :S(ledningsnet)

Indlæg af FS1originalen »

Øv da... Det kan være lidt svært at hjælpe sådan "pr. postordre" men:

Har du omdrejningstæller på så prøv lige at afmontere stelledningen fra den. Jeg har for nylig rodet med en hvor der var sat 2 (ens) ledninger til stel fra omdrejningstælleren og det resulterede i at der var mindre end lidt lys på...

Ellers er der jo kun at måle om der er strøm på gul ind til tændingslåsen i 4 stikket oppe i lygten.

Når nøglen er drejet 2 hak (altså lys på) skal der komme strøm til lys ud fra tændingslåsen på blå i 3 stikket. Er der det SKAL der også være bag og instrumentlys på.
Virker det, men ikke forlyset må lyskontakten være problemet. Det er igen blå der er "strøm ind" og gul og grøn der er hhv. nær og fjernlys.

Håber det kan hjælpe jer lidt videre :P

Erik

Ps. Ville gerne hjælpe - uden betaling - men der er altså langt til Århus :oops:
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: gir snart op :S(ledningsnet)

Indlæg af subwoof »

hejsa :D ja det kan være lidt svært såen over nettet
Når nøglen er drejet 2 hak (altså lys på) skal der komme strøm til lys ud fra tændingslåsen på blå i 3 stikket. Er der det SKAL der også være bag og instrumentlys på.
Virker det, men ikke forlyset må lyskontakten være problemet. Det er igen blå der er "strøm ind" og gul og grøn der er hhv. nær og fjernlys.
altså. 3 stikket fra tændningslåsen. var smeltet helt over.. så der er sat han/hun stik på istedet.. self godt isoleret.. så det sku være det samme jo.
men blå=6v
og gul og grøn FRA lyskontakten forlys.
men omdrejnings tæller og instrument lys er slet ikke monteret, for at holde det "simpelt". det kan man altdi bygge på, og det har jo virket fint :S

men nu siger min kære fader at der slet ik er tændning på?? den har kørt idag, og så monterede han den hvis til omdr. tæller og så forsvandt tændningen, han har enda prøvet at tage stel til tændningslåsen fra...
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: gir snart op :S(ledningsnet)

Indlæg af FS1originalen »

Ved ikke om i har det allerede, men i denne tråd er der et diagram med farver på ledningerne

viewtopic.php?f=21&t=391

Det er dejligt overskueligt, og vist den bedste hjælp jeg kan foreslå lige nu.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: gir snart op :S(ledningsnet)

Indlæg af subwoof »

har ledningsnet i lange baner :P
men ikke nogle der har tid en mandand eftermiddag?? omkring 9620 / 9632
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: gir snart op :S(ledningsnet)

Indlæg af Kai »

Øv jeg først ser det nu, jeg var i Hobro i går det meste af dagen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: gir snart op :S(ledningsnet)

Indlæg af subwoof »

Kai skrev:Øv jeg først ser det nu, jeg var i Hobro i går det meste af dagen.
ja æregeligt :S for så ku det jo ha været fixet :D
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"