brokobling i ladesystem

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

brokobling i ladesystem

Indlæg af strynboen »

på hondaforum har vi spekuleret i ar forbedre ladningen ved at montere en brokobling i stedet for halvlederen,vores bud var at isolere nullederen og føre den seperat op i stellet sammen med fasen for at holde en separat nul.
der er vist ingen der har prøvet,så vi ved ikke om voltene stiger eller amperene gør.der er også lidt tvivl om nul lederen.men vi ville lige dele tankerne med jer

her er dirig,,det er john,? der har sendt det ind.
rent prakx tager man stelforbindelsen fra ladespolen og lodder en ledning på og føre den op. det er ren teori så jeg ved ikke om det kan gøres/det er på eget ansvar..hilsen lars larsen
Vedhæftede filer
lade0001 250 kb.jpg
lade0001 250 kb.jpg (23.24 KiB) Vist 3419 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: brokobling i ladesystem

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Lars.
Den samme tanke har strejfet mig, men jeg er blevet stoppet i det når jeg tænker på, at spolens anden ende er loddet sammen med både grøn og gul ledning. Disse går gennem tændingslåsen og bliver til hhv. hvid (til diode) og blå (til lys for & bag samt instrumentbelysning). Problemet - som jeg ser det - er at fra-isolere lyset fra stel, men ellers ville det sikkert give højere effekt med en brokobling ved at også de negative sinushalvdele blev udnyttet...
Er Hondaens ledningsnet anderledes, så det er mulig med en brokobling ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: brokobling i ladesystem

Indlæg af nielsfup »

Hej

Det giver som Poul Erik skriver nogle praktiske problemer. Men de kan nok løses
Men jeg er bange for at selve lys-spolen blive overbelastet da man kan trække en del mere effekt.
Jeg tror at hvis det skal virke skal der laves er lade relæ ( lidt som i en bil ) hvis man ikke skal ta livet af spolen og batteriet og springe alle pære.

Men det er en god ide. Jeg vil lige lure på en spændings regulator.

Ps.

Hvis cykkelen kun bliver brugt til by kørsen andbefaler Yamaha at flytte ledningen på spolen til det øverste udtag for at lade kraftiger på batteriet.
De skriver så også at batteriet skal kontrolleres en gang pr. Månede hvis man laver den ombygning.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: brokobling i ladesystem

Indlæg af strynboen »

ja honda har også kombinerede spoler,det er det der har standset mig også.
spørgsmålet udsprang fra en ide om at få 12 v ladespæning.det er nok ikke så relevant.
der findes en spændings regulator til kina hondaer,den er velegnet til at skåne pærene på en boret knallert.dax shop har den,den fåes både 6og12,v
den stabililisere spændingen,så man undgår overspænding
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"