Re: Yamaha FS1 1977 med søvnig lys ??
: tors 29. dec 2016 14:52
Vil lige supplere med og fortælle om første uoriginale pære jeg satte i knallerten.
Da jeg startede og tændte på nærlys og der var mørkt der lyste den ca. 45 grader op i luften, og når jeg slog på langt lys, Der lyste den så faktisk ligeud i luften uden og ramme vejen altså kort lys højere end langt lys, jeg var jo så nødsaget til og bytte ledningerne om til kort og lang lys for og få nærlys til og være det længst nede ved jorden, og så drejede jeg lygten så meget ned at det der først var langt lys blev til kort og ramte vejen lidt foran knallerten, og på den måde fik jeg så også lang lys til og rammen vejen længere fremme, men det er jo helt tåbeligt at man skal bytte ledninger og justere lygten blot fordi man har skiftet pære, det fortæller jo at pærens opbygning i forhold til parabol og glas er helt hen i skoven. Men nu kan jeg så fint sætte de 2 andre uoriginale pære i uden og skal justere lygten så passer lyset stadig efter den opbygning de uorignale nu har, så det var ikke noget med at pæren sad skævt eller noget i den retning, så det er og bliver hele den opbygning der forvrider det lys totalt til noget virkelig dårligt, efter debatten her er startet har jeg også selv tænkt en del over det og ved jo også godt at giver jeg den pære meget mere end de 7,5 til 8,0 volt den nu kan få med fuld gas, så holder den jo ikke længe, tager man bare fra 6,0 volt som pæren er stemplet med og siger vi så 8,0 volt, så får man et rystende tal hvis man omregner forskellen i % og så ser hvor stort en % del den så får mere i overspænding :-0
Så det jeg PT nok jagter lidt lige nu er de pære Erik har vist foto af, de er hvis tættest på den originale opbygning af de forslag der har været.
Det vil sgu være dejligt og få noget ordentlig lys på den igen
Da jeg startede og tændte på nærlys og der var mørkt der lyste den ca. 45 grader op i luften, og når jeg slog på langt lys, Der lyste den så faktisk ligeud i luften uden og ramme vejen altså kort lys højere end langt lys, jeg var jo så nødsaget til og bytte ledningerne om til kort og lang lys for og få nærlys til og være det længst nede ved jorden, og så drejede jeg lygten så meget ned at det der først var langt lys blev til kort og ramte vejen lidt foran knallerten, og på den måde fik jeg så også lang lys til og rammen vejen længere fremme, men det er jo helt tåbeligt at man skal bytte ledninger og justere lygten blot fordi man har skiftet pære, det fortæller jo at pærens opbygning i forhold til parabol og glas er helt hen i skoven. Men nu kan jeg så fint sætte de 2 andre uoriginale pære i uden og skal justere lygten så passer lyset stadig efter den opbygning de uorignale nu har, så det var ikke noget med at pæren sad skævt eller noget i den retning, så det er og bliver hele den opbygning der forvrider det lys totalt til noget virkelig dårligt, efter debatten her er startet har jeg også selv tænkt en del over det og ved jo også godt at giver jeg den pære meget mere end de 7,5 til 8,0 volt den nu kan få med fuld gas, så holder den jo ikke længe, tager man bare fra 6,0 volt som pæren er stemplet med og siger vi så 8,0 volt, så får man et rystende tal hvis man omregner forskellen i % og så ser hvor stort en % del den så får mere i overspænding :-0
Så det jeg PT nok jagter lidt lige nu er de pære Erik har vist foto af, de er hvis tættest på den originale opbygning af de forslag der har været.
Det vil sgu være dejligt og få noget ordentlig lys på den igen