blinklys monteret....virker dårligt..hvilken opdateringer

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

blinklys monteret....virker dårligt..hvilken opdateringer

Indlæg af knallert »

har monteret et set gamle blinklys på min 76..relæet er et kopi af en anden kopi..men til højre side kan den blinke..venstre lyser den ene svagt.og flyttes den er detr samme svage lys i den anden fatning..har prøvet med 8watt..vil det hjælpe med 5watt pære..tror entelig at relæet fungere..men modstanden er forskelig i de 2 kredse...endelig er der batteriet..køre med et halvt pc batteri..det giver ca 7 volt..er det i underkanten

kan der fås et elektronisk styret relæ 6 volt--hvor blinkhastigheden er stabiliceret..og u afhænig af watt belastningen...som der fås til 12 volt(standart universaltype..
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: blinklys monteret....virker dårligt..hvilken opdateringer

Indlæg af claus olieklud »

hej lars... det er der da masser af - bare skriv 6 volt blinkrelæ i googlefeltet.

jeg har selv købt ledpærer hos matronics og mente ellers de også handlede blinkrelæ, men lige nu har de vist ikke noget.

ellers er der daxshop til 125 kr - der er mange andre, prøv selv at se, nogle koster endda kun 50 kr.

det må formodes at alle elektroniske relæer har fast blinkhastighed uanset belastning - de fåes både som 2 polede & 3 polede, jeg mener at de 3 polede er de mest rigtige, den 3. ledning skal bare lægges til stel, i modsætning de 2 polede som trækker stel igennem pæren - minusset er bare at de ikke slukker helt da de skal bruge energi i slukket periode for at virke, dog tror jeg ikke det vil give problemer ifm alm glødepære som knapt vil lyse ved fx 1 volt i slukket periode.
forleden så jeg sådanne nogle elektroniske 2 polede 6 volt relærer til 29 kr. pr. stk. - de blev kaldt relæ af amerikanertypen

læg også mærke til nogle er multivolt fx 5 - 15 volt

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: blinklys monteret....virker dårligt..hvilken opdateringer

Indlæg af knallert »

super..jeg tjekker lige op..led pære er nok det dyreste..men mere stabile..skal bare have et relæ som er kombitable med dem
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"