Tændrør???

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Brugeravatar
Mortenjeppesen
Junior knallert
Indlæg: 37
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 19:17

Tændrør???

Indlægaf Mortenjeppesen » man 3. aug 2015 21:13

skal til at bestille vare hos YAMAHA FS1.DK
Og jeg aner ikke hva tændrør jeg skal bestille.
Jeg skal køre med tunet motor(komplet tun)
Kan i ikke hjælpe mig med at finde det rigtige der holder


:crying

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3303
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Tændrør???

Indlægaf juhl-drengen » man 3. aug 2015 22:14

Bare tag et tændrør der er en enkelt varmetal højere, MENER nok det fra fabrikken er et 6'er tændrør, du skal nok have en 7'er
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3898
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Tændrør???

Indlægaf FS1originalen » man 3. aug 2015 23:36

Hmmm... Til "komplet tun" ville jeg nok vælge et 8'er.


Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3303
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Tændrør???

Indlægaf juhl-drengen » tirs 4. aug 2015 00:02

Egentlig ville en uddybning af hvad et "komplet tun" er, være en god ting!

Altså er vi ude i 12.8 med boss potte, 18mm karburator
eller er vi nede i en normal 43mm cylinder med 16mm karb og skråtskåret öder was?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tændrør???

Indlægaf kreidlerhansen » tirs 4. aug 2015 05:03

B8HS burde være ok. Evt. B7HS under tilkørsel med større dyse og lavere omdrejninger.

Jeg havde derfor taget et af hver.

Motoren skal være ret godt pumpet for at holde B8HS rent med den rigtige dyse. Dvs. over 5,5HK med et kompressionsforhold på 11:1 eller mere, samt 9.000rpm eller derover på toppen.

Jeg har en formodning om, at nogle klemmere i 2T-verdenen forårsages af, man kører med for koldt et tændrør og sigter efter for lys en farve på porcelænet.

Hvis vi ser isoleret på støbejernscylindrene og de fleste tilgængelige topstykker, er de fleste ret milde. Især kombineret med en standardudstødning, uanset type.
Z1-cylindrene (Zeta?) er undtagelsen i den sammenhæng. De ligger meget tæt på 6HK.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
Mortenjeppesen
Junior knallert
Indlæg: 37
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 19:17

Re: Tændrør???

Indlægaf Mortenjeppesen » tirs 4. aug 2015 05:19

Tunsættet består af 43 mm cylinder+topstykke og 18 mm indsugningsplade,16 mm karburator og 5.3 udstødning og en gearing der passer.

Brugeravatar
12inch
Junior knallert
Indlæg: 53
Tilmeldt: søn 8. apr 2012 16:32

Re: Tændrør???

Indlægaf 12inch » søn 9. aug 2015 21:25

Jeg ville tage et Champion L78C rør med. i tilfælde af den brænder dit NGK

MVH.

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tændrør???

Indlægaf kreidlerhansen » man 10. aug 2015 08:32

Mon ikke L82C rækker? L78C er ret meget til den kolde side, så vidt jeg har forstået og oplevet.

Men ja, udmærket tændrør og mig bekendt ikke et, der er blevet kopieret i samme grad som NGK.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Jensmc
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2713
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59

Re: Tændrør???

Indlægaf Jensmc » man 10. aug 2015 11:15

Jeg kører med B7HS på min FS1-MC. Det kører udmærket på 50cc.
Jeg ville dog nok også vælge B8HS ved 43mm cylinder.
Champions værdi mærkning kender jeg ikke.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tændrør???

Indlægaf kreidlerhansen » man 10. aug 2015 13:06

L78C = B9HS
L82C = B7HS/B8HS
L86C = B5HS/B6HS
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
Mortenjeppesen
Junior knallert
Indlæg: 37
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 19:17

Re: Tændrør???

Indlægaf Mortenjeppesen » søn 16. aug 2015 07:15

Tak for info. Jeg bestiller nok b7hs og b8hs.
Så må vi se hva der sker


Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron