Koppla in tändningslås till 1977 K1

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
ollebulle
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 23:07

Koppla in tändningslås till 1977 K1

Indlægaf ollebulle » man 29. jun 2015 14:50

Hej på er.

Har en FS1 K1 1977 (1X5-Svensk) och jag har lite problem men att koppla in mitt tändningslås.
Tror det är orginal ledningsnät. Likriktare (ensrettet) är inkopplat men inget batteri.
Hur skall jag koppla in tändspolen? På den svarta från motorn kan jag koppla in två sladdar.

Billede
Motorn: Svart (med två uttag) | Grön | Gul | Ljusblå | Grön-Röd
Dessa matchar färgerna på ledningsnätet. Men vart skall sladden från tändspolen in?

Billede
Från tändningslåset -> Ledningsnätet

Tacksam för förslag och ideér.

Hilsen,
Olle
FS1 K1 4-gear 1x5 1977 -nummermatch, svensk
FS1 K1 4-gear 1984 -nummermatch, svensk

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3897
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Koppla in tändningslås till 1977 K1

Indlægaf FS1originalen » man 29. jun 2015 18:53

Sort fra motoren skal både til tændspole og til tændingslås så sæt bare stikket i den tomme plads som du viser på foto 1.
Sort/hvid ved tændingslåsen er er allerede tilsluttet i 4 stikket så det er ok.
Den sorte med 1 stik ud fra tændingslåsen skal til stelforbindelse - normalt har man en rund kabelsko under en af boltene inde i lygten.

Hele systemet fungere ved at tændingslåsen på 0 stilling laver forbindelse gennem sort til stel og motoren kan ikke starte. Drejer du nøglen brydes stelforbindelsen og du får tænding.
Med andre ord: Er stelledningen ikke tilsluttet inde i lygten har du altid tænding på.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1 Rød, 1978, som original, genopbygget.
Yamaha FT1, 1971. Diesella 1954. Honda Amigo 1970, Yamaha Passola.

ollebulle
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 7. jan 2014 23:07

Re: RE: Re: Koppla in tändningslås till 1977 K1

Indlægaf ollebulle » man 29. jun 2015 20:42

FS1originalen skrev:Sort fra motoren skal både til tændspole og til tændingslås så sæt bare stikket i den tomme plads som du viser på foto 1.
Sort/hvid ved tændingslåsen er er allerede tilsluttet i 4 stikket så det er ok.
Den sorte med 1 stik ud fra tændingslåsen skal til stelforbindelse - normalt har man en rund kabelsko under en af boltene inde i lygten.

Hele systemet fungere ved at tændingslåsen på 0 stilling laver forbindelse gennem sort til stel og motoren kan ikke starte. Drejer du nøglen brydes stelforbindelsen og du får tænding.
Med andre ord: Er stelledningen ikke tilsluttet inde i lygten har du altid tænding på.

Erik

Tusen tack Erik. Jag visste inte att den svarta i lykthuset skulle till stellet. Jag har ikke knallerten hær men skall testa næsta gang jag har mulighed.
FS1 K1 4-gear 1x5 1977 -nummermatch, svensk
FS1 K1 4-gear 1984 -nummermatch, svensk


Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster