Side 1 af 1

måske et dumt spørgsmål

: tirs 13. maj 2014 21:53
af fiveear
go aften forum, idag er ledningsnettet blevet monteret, efter fup diagram, og så kommer jeg til at tænke på følgende.?

hvorfor er der egentlig 2 positioner i tændninglåsen udover off, sagt på en anden måde hvad bruger man den midterste position til.?
og hvad får man ud af at HORN, BLINKLYS OG BREMSELYS virker uden at starte motoren ? hvad med frigearslampen skal den ikke virke inden man startermotoren ? er der en god forklaring på dette..

mv mads

Re: måske et dumt spørgsmål

: tirs 13. maj 2014 22:48
af Kai
Det er/ var ikke lovpligtigt i alle lande at køre med lyset tændt, derfor kan du køre med nøglen i midterste position og bruge blinklys/stoplys/horn.

Frigearslampen skal virke uden motoren er startet. Hvis den ikke gør kan det være kontakten på motoren der er i stykker, eller den lyseblå ledning ikke er sat til.

Re: måske et dumt spørgsmål

: tirs 13. maj 2014 23:09
af fiveear
tak for svar Kai, ja det giver straks mening så, jeg kigger lige på det igen i morgen, og måler det igennem. og lader batteriet op.
mv mads

Re: måske et dumt spørgsmål

: ons 14. maj 2014 17:44
af fiveear
så blev frigearslampen fixet….dårlig stelforbindelse på motorblok,
Da det var ordnet, virkede bagbremselyset kun i 2. pos på tændningslås.?????? og gløede sig :whew
i lygtehuset var 2 af stelforbindelser monteret i venste side og 1 monteret i højre side af parabolen…. mellem de to punkter var der 2 Ohm
som i min daglige verden og færden svarer til ca. 1km. modtand i Cu kabel 1,5mm.= potentialeforskel...De 3 stelforbindelser er nu forbundet under sammme bolt. og alt virker som det skal…. :(y)