El problemer!

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg vil foreslå, at du anskaffer dig en gennemgangstester og derefter måler hver enkelt del igennem inden evt. køb af unødvendige dele. Derefter kan vi "guide" dig igennem for at finde fejlen(e) :idea:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af strynboen »

ja man kan ikke bare skifte dele ,der skal måles efter,,evt kortslutninger
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Rappedy
Junior knallert
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 31. dec 2008 13:34
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Rappedy »

Så er der kommet gnist på ! :D

Men problemet er bar stadig, den vil ikk starte?
Der er fint nyt benzin på, blandet som det skal, og nyt tændrør, godt nok NGK ..
Hvad kan problemet nu være?

MVH. Casper Olsen
Rappedy
Junior knallert
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 31. dec 2008 13:34
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Rappedy »

Det var min kondenstator der var død og mine paltiner ..
Men Der er gnist på nu, men ingen start :(
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hvis gnisten er kraftig nok og tændrøret vådt efter startforsøg, kan den måske være druknet ? Fjern evt. tændrøret igen og 1 : Hvis det er vådt, tør det med en klud, mont. igen og forsøg med start UDEN chocker og med fuld gas....

2 : Hvis det ikke er vådt kan chocker-dysen være tilstoppet og kan midlertidig afhjælpes med at sætte en hånd for insugningen, så den tvinges til at suge mere benzin - ellers se den fine guide af Nielsfup.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af nielsfup »

Hej
Hvis du bruger en tændspole som på billedet så kommer den ikke til at starte. Det ved jeg af bitter erfaring :evil:
Den er fra THansen :twisted:
Der er gnist på et løst tændrør men den vil ikke køre.
Vedhæftede filer
DSC01699.JPG
DSC01699.JPG (126.32 KiB) Vist 6108 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Poul-Erik A. »

Godt med denne advarsel Niels, men gad vide hvordan den er kommet ind i sortimentet ? Nogen må da have sovet i timen under afprøvningen af dem ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af nielsfup »

Hej Poul Erik
Ja det er et godt spørgsmål. Den måler næsten som en rigtig når man ohmer.
Men den er alt for lille rent fysisk. De har fiflet med tråd tykkelsen tror jeg.

Mit råd er at gå efter størrelsen ( Det sagde hun også ig*** :D :D :D Jeg kunne jo lige så godt skrive det selv :wink: ) Den skal ha samme dimention son en original. Ellers er der problemer
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af dexta »

HVAD?? :shock: :shock: Kan det passe ? Næppe.. ALT virker da fra taiwansen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: :evil: :x :roll:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Rappedy
Junior knallert
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 31. dec 2008 13:34
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Rappedy »

Jeg må prøve at skifte min tændspole, har et par stykker liggene, og ja li præcis, den er fra taiwansen den har jeg har på nu :(
Så jeg må prøve at skifte lidt rundt mellem dem .. For troede nemlig først det var den der var røget, så jeg købte en ny af den .. Men det var min kondenstator der var var død ..
Jeg prøver med en "ny" tændspole :)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Poul-Erik A. »

nielsfup skrev:Hej Poul Erik
Ja det er et godt spørgsmål. Den måler næsten som en rigtig når man ohmer.
Men den er alt for lille rent fysisk. De har fiflet med tråd tykkelsen tror jeg.
Ja, hvis primærspolens modstand er den samme i kopien, kan de have brugt en tyndere tråd og færre vindinger - men så vil sekunderspændingen jo også falde og i så fald er der måske ikke effekt nok til en gnist :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Rappedy
Junior knallert
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 31. dec 2008 13:34
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Rappedy »

Der er gnist på, det er det jeg ikke forstår .. Når jeg tar mit topstykke af med tændrør i, gnister den, og når jeg bar har tændrøret ude, gnister den også ..
men det ka være den ikke gnister nok, som du siger, til at tænde ..
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af nielsfup »

Poul-Erik A. skrev:
nielsfup skrev:Hej Poul Erik
Ja det er et godt spørgsmål. Den måler næsten som en rigtig når man ohmer.
Men den er alt for lille rent fysisk. De har fiflet med tråd tykkelsen tror jeg.
Ja, hvis primærspolens modstand er den samme i kopien, kan de have brugt en tyndere tråd og færre vindinger - men så vil sekunderspændingen jo også falde og i så fald er der måske ikke effekt nok til en gnist :?
Ja det er lige præsis det jeg tror der er galt. Der er ikke knald nok på sekundær siden.

Og det der sker er at man kan få gnist på et løst rør, men inde i cylinderen kommer der jo tryk på og så skal der mere spændig til at ionisere luften og dermed lave en gnist.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Rappedy
Junior knallert
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 31. dec 2008 13:34
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Rappedy »

Hvor kan jeg købe en tændspole der er lige som den originale? Mere hvis dem jeg har liggende gør det samme. :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af strynboen »

køb en til honda cd -50..hos dax shop eller erik i Holstebro,,de er på four stroke.dk..de er japanske,,,alså spolerne,he he.og så håber vi at benny finder nogle gode igen...så handler vi der igen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Rappedy
Junior knallert
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 31. dec 2008 13:34
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Rappedy »

Den tog nogle snogninger her igår, d. 16/2-2009, og stod i tomgang i en to sekunders tid .. Og så efter det, kunne den ikk mere .. :(
Så prøvede jeg at holde for kaburatoren, og da jeg gjorde det, "skød" den nærmest ..
Er det min tændspole der er død ??
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej igen.

Jamen, hvis den var i gang uden at holde for karburatoren, må den vel være startet alm. med chocker og i så fald er der mistanke til tændingen og især når den "skyder". Nu husker jeg ikke om den netop er udstyret med den nye type tændspole som på foto, for den er åbenbart ubrugelig.
M.h.t. NGK tændrør har jeg her til aften haft en Sting i hænde, som ejeren selv havde skaffet et nyt NGK til (fra Thansen) og den ville også skyde periodisk og så prøvede jeg med et brugt Champion - og så kører den bare. :?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Rappedy
Junior knallert
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 31. dec 2008 13:34
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Rappedy »

Så må jeg prøve at få fat i et andet tændrør ..
Der da den startede, der havde jeg holdt for kaburatoren .. Men opdagede her idag, at min kaburator sidder løst, det spændebånd der har sidet der, har den tidligere ejer pillet af, hvorfor ved jeg ikke ..

Men der er ikke andet end jeg må prøve med et nyt tændrør, og se hvad der sker ..
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af dexta »

Der skal som sådan ikke sidde et spændbånd, men kun en bolt der går gennem karburatoren og bliver spændt om en studs !
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Rappedy
Junior knallert
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 31. dec 2008 13:34
Kontakt:

Re: El problemer!

Indlæg af Rappedy »

Det var også det jeg mente ;)

Og ved i hvad alle sammen?

JEG HAR FÅET DEN TIL AT KØRE!!! Tusind tak for hjælpen, i har satme været en god hjælp! :D
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"