Overspænding på ledningsnæt

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Overspænding på ledningsnæt

Indlæg af Vemmingbund »

Det har altid været et problen med at pære springer på grund af overspænding. Det er pjælper med større effekt på pære men !!!!
Jeg tænker på om nogle har prøvet med et laderelæ. samt at koble alle funktioner direkte på batteriet.
Findes der et 12v anlæg til en Yamaha fs1?
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Overspænding på ledningsnæt

Indlæg af Morten - Webmaster »

Denne løser dit problem super nemt og effektivt. Samtidig undgår du at springe begge pærer når den ene en dag er slidt op og derfor springer af naturlige årsager.

http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... -1054.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg bruger den selv på min lettere tunede vespa og det fungerer perfekt !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Vemmingbund
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 22:35
Kontakt:

Re: Overspænding på ledningsnæt

Indlæg af Vemmingbund »

Hej Morten
Tak for tilbage melding. Jeg er ikke helt med hvor du mener regulatoren skal monteres. Har tænkt mig kun at anvende spoleudtag til hovedlyset og koble alt lyset til denne dog via ensretter og battere. den nye regulator vil jeg montere paralelt over batteriet. Hvad siger du til denne ændring.
Spøogsmål: Regulatoren indeholder den en zenerdiode, eller hvordan virker den?
Mvh Hans
Med venlig hilses
Hans K/MC

kører:
Puch Maxi K
Yamaha fs1
Yamaha YB100
Honda VT700
Homda VT1100
Ferguson 35
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Overspænding på ledningsnæt

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jamen den regulator skal skrues fast på stellet og ledningen skal på den ene ledning på ensretteren thats it,,,, og resten af ledningsnettet skal forblive standard,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Overspænding på ledningsnæt

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... du kan ikke umidbart få det til at virke med batterilys... det skyldes ensretteren i en yamaha 4 gear kun er med een diode og tillader kun en halv bølge af en sinuskurve, derved vil du ikke kunne belaste lysspolen mere end højst 50 % !
hvis du overhoved skulle havde en chance for at få det til at virke skal du bruge en diodebro bestående af 4 dioder, hvilket gør den ensretter både overbølge og underbølge i en sinuskurve, derved er du istand til at belaste lysspolen 100 %... det kræver dog du fjerner stelforbindelsen på lysspolen og istedet trækker den til det ene af de 2 vekselstrømspunkter på diodebroen - det andet punkt vil selvføgelig være den gule ledning... minusudtaget fra diodebroen lægges selvfølgelig til stel og plus til batteri... det vil nok være klogt med en spændingsbegrænser over batteriet af hensyn til kørsel uden lyset tændt...

alt ialt kan det ikke svare sig idet du får dårligere lys end som det er lavet standart !

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"