Fejl i tændspole?
: ons 26. jun 2013 20:28
Hej, i dag har jeg været ved, at rode med lidt knallerter i værkstedet....
Men en ting jeg ikke kunne få til at virke, var tændingen på min Suzuki k50 Der er strøm fra tændingen, da den viser omkring 12 volt. Hvor jeg målte 12 volt på en fungerende fs1
Okay så er fejlen udelukket der!
Jeg gik så videre til tændspolen (den udvendige i stellet). Spolen er den samme slags som fs1, og jeg tror den er taget fra en på et tidspunkt. Jeg målte i tændrørshætten hvor Suzuki'en kun viste max 50 volt, ved at træde i kickstarten - hvor imod fs1'en viste 120 volt!
Jeg prøvede også at måle ohm'ene - fra møtrik på tændspolen til tændrørshætten. På Suzuki'en viste den 0 kg ohm, mens den på fs1'en viste 9,6 kg ohm?
Jeg vil så høre hvad I mener?? Er tændspolen på Suzukien stået af? Eller måler jeg på noget forkert?
Det skal så siges, at mit måleudstyr nok ikke er det bedste - men det er helt 100 at der er forskel på det målte
Men en ting jeg ikke kunne få til at virke, var tændingen på min Suzuki k50 Der er strøm fra tændingen, da den viser omkring 12 volt. Hvor jeg målte 12 volt på en fungerende fs1
Okay så er fejlen udelukket der!
Jeg gik så videre til tændspolen (den udvendige i stellet). Spolen er den samme slags som fs1, og jeg tror den er taget fra en på et tidspunkt. Jeg målte i tændrørshætten hvor Suzuki'en kun viste max 50 volt, ved at træde i kickstarten - hvor imod fs1'en viste 120 volt!
Jeg prøvede også at måle ohm'ene - fra møtrik på tændspolen til tændrørshætten. På Suzuki'en viste den 0 kg ohm, mens den på fs1'en viste 9,6 kg ohm?
Jeg vil så høre hvad I mener?? Er tændspolen på Suzukien stået af? Eller måler jeg på noget forkert?
Det skal så siges, at mit måleudstyr nok ikke er det bedste - men det er helt 100 at der er forskel på det målte