Stage 6 Digitalt Speedometer?

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
ThePhill
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs 25. sep 2012 16:11
Kontakt:

Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af ThePhill »

Kan et Stage 6 Digitalt Speedometer nemt tilpasses en Yamaha FS1? har overvejet at sætte det på min, hvis det kunne!
Mvh
Venturous / Phill.
-----------------------

Yam's gir ikke fjams! - Proven by me!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af juhl-drengen »

Du skal koble det til et separat 12v batteri så burde det kunne lade sig gøre :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
ThePhill
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs 25. sep 2012 16:11
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af ThePhill »

juhl-drengen skrev:Du skal koble det til et separat 12v batteri så burde det kunne lade sig gøre :hihi
Tak!
Men kan alle kablerne og det hele side på med det samme? :o
Mvh
Venturous / Phill.
-----------------------

Yam's gir ikke fjams! - Proven by me!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af juhl-drengen »

Kender intet til det med kablerne! tilgengæld skal det nok sluttes til lissom man gør med en koso omdrejningstæller?
det eneste jeg ved er at det digitale speedometer måler ved at en bestemt ledning bliver viklet om tændrørs kablet!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af strynboen »

digital spedometer..køre det på gps..eller er der en magenet trigger...det med tændrørs ledningen duer ikke..hvad ved tændrøret om hvad gear du køre i..??
omdrejnings tallet tælles på tændkablet/spolen..ikke hastigheden

http://www.stage6.dk/pi/Stage6_speedome ... 7016_.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg mener at den måler omdrejninger på tændrøret er jeg 99% sikker på jeg har læst til en guide i montering af selvsamme :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af juhl-drengen »

Her: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=13186" onclick="window.open(this.href);return false;
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af hybber »

juhl-drengen skrev:Her: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=13186" onclick="window.open(this.href);return false;
En ledning viklet om tændkablet kan altså ikke gætte hvor stærkt du kører. Den kan kun vise omdrejningstallet på motoren.

Som der står i guiden du selv linker til, er det ledningen til rpm tæleren der skal vikles rundt om tændkablet.

Til sidst i selv samme guide, kan du se føleren der monteres på forgaflen/magneter på bremsskiven. Det er herfra hastigheden omregnes til noget der kan vises på digitalspeedometeret.

Jesper
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af strynboen »

ja...den måler rpm på tændings impulserne...men spørgsmålet gik på SPEDOMETER ikke omdrejnings tæller..

.spedometeret får impulser fra en magenet eller trigger som monteres på spedometer kablet. eller selve hjulet/forgaffel..det er så også en magenet aftaster..men nemmere at skjule..man beregner så hjulets omkreds.i forhold til de omdrejnings antal der opfanges af af tasteren og beregner spå hastigheden

jule dreng prøv at læse før du skriver..og kommenter kun det du har forstand på..ikke dine gætterier..vi er snart trætte af dine u serøse indslag..overalt på forum

du skriver om biler..og har ikke kørekort..eller ejet en bil..du skriver om tuning af motore,,men har aldrig fuldført en enéste maskine der bevist har kørt over 50... giver gode råd om at brænde maling af tanke med en deoderant spray..buuum
osv osv..hold nu lidt lavere profil..inden du bliver helt til grin

ps jeg er ikke sur eller på grønne piller...men kommer nok snart til at blive det :what2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af juhl-drengen »

Ja men for sulen da også! :shutup når han spørg om det pågældende speedometer fortæller jeg hvad jeg ved og jeg mente han ville have alle de funktioner han kunne i brug deriblandt omdrejningstælleren :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Stage 6 Digitalt Speedometer?

Indlæg af trs »

Det er et kombiinstrument med Speedo OG Omdrejningstæller bla.

men spørg hellere her inden du køber, og forklar hvilken maskine du vil bruge det på.

support@stage6.dk
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"