problem med omdrejningstæller ? :S

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

problem med omdrejningstæller ? :S

Indlæg af malte39 »

Hej, nu efter min dejlige Yamaha er begyndt at køre og starte perfekt, er jeg så småt begyndt på div. andre ting som omdrejningstælleren.. den har altid siddet på den den i den tid jeg har haft den. men aldrig fungeret korrekt.. sidst jeg havde den sluttet til kan jeg huske at den svingede voldsomt imellem fx. 4-8000 rpm.. nå man bare lå og tullerede.. og kom så op og svingede mellem fx. 6-10000 rpm når den kom lidt længere op i omdrejninger.. og det var uden batteriet var monteret,

når jeg så sætter batteriet på så flyver nålen direkte op på 11500 rpm og bliver bare der så snart man slår tændingslåsen til tænding...

har læst noget med at man skal justere den der skrue inde på printpladen af den.. hvilket jeg så har prøvet, men det ændre ikke på noget..

derud over har jeg mildt sagt ikke helt styr på det med den ensretter og batteri der.. på diagrammet er der kun 1 rød ledning nede ved batteriret- der hvor alle ledningerne kommer ud af den sorte "gummislange".. problemet er bare at der kommer 2 ledninger ud af ledningsnettet nede ved batteriet ?? kan det passe at det bare er for at gøre det nemmere at montere både batteri og ensretter på ? og at de samles til 1 rød ledningen igen inde i den sorte slange ?? lige pt. har jeg bare sat ensretteren til den hvide ledning og den røde ledning i elnettet, og batteriet til den anden røde ledning, og den sorte ledning fra batteri til stel.. er det helt forkert eller ??

nogle der har lidt erfaring med dette og kan hjælpe lidt ?? :D mvh. malthe. tak på forhånd
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: problem med omdrejningstæller ? :S

Indlæg af malte39 »

nu har jeg kigget lidt på Nils Fubs guide, og kan godt se forskellene på ensretter og batteri ledningerne nu ;) at der så er klippet i ledningerne så man ikke kan se hvilken der har stikket til batteriet og stikket til ensretteren er jo det.. men det må jeg lige kigge lidt på i morgen :D

men er stadig lidt i tvivl om det med den tæller der :S
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: problem med omdrejningstæller ? :S

Indlæg af malte39 »

har lige vært ude og kigge lidt.. har monteret den brune ledning fra tælleren på den forkerte brune ledning i lygtehuset :oops: det laver jeg lige om på i morgen og ser hvad der sker :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"