Tændingslås

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Tændingslås

Indlæg af Ruben »

Hej Forum, jeg har denne tændingslås til at ligge, som også passer til min hjelmlås.
Der står 1112 på nøglen, er den org.?

Forrige ejer har desværre ødelagt selve huset, men den virker stadigvæk.
så jeg havde besluttet mig for skifte huset, hvis dette kan lade sig gøre?
Jeg er igang med det, og søger et hus, nogen der ved hvor man kan købe det henne?
havde overvejet denne: http://www.jmpbparts.com/yamaha/electri ... a-fs1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nogen der har nogle fif til, hvordan jeg kommer videre med at skille huset fra hinanden? :)
Mvh. Ruben

Hvis der er en tråd om dette må de gerne sende et link, da jeg ikke har kunnet finde en tråd om emnet.
Vedhæftede filer
DSCN1716.JPG
DSCN1717.JPG
DSCN1718.JPG
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

jesper j skrev:hej ruben ja det er en org lås og jeg troer der skal stå 4112 selve låse stammen tages ud ved at skubbe den split ind i låsestammen som du ser på det nederste billede :P selve huset kan ikke købes fra ny mere men man en gang imellen finde dem på e-bay
Okay tak for svaret Jesper :)
Den tændingslås jeg fandt på jmpb.nl har den samme størrelse hus eller hvordan er det? :)
Mvh Ruben
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Krelleh »

Ved ikke om det kun er mig, men jeg har oplevet at de uoriginale huse har mindre låsecylinder og den originale ikke kan flyttes over i :whew
Mvh. Christian
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

Når det var noget trist..
Så det eneste man kan gøre er at vente på der kommer en org. brugt tilsalg på ebay? :whew
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

ja det må man vel :P
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Thorsen »

Sjovt at vi har samme nøglenummer :hihi
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

Thorsen skrev:Sjovt at vi har samme nøglenummer :hihi
Ja det var da pussigt :P
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Thorsen »

Ruben skrev:
Thorsen skrev:Sjovt at vi har samme nøglenummer :hihi
Ja det var da pussigt :P
Lige lidt :P
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

Hej igen Forum :P
Da jeg idag var ved at lave lys på yamahaen, fandt jeg den styrlås som matchede min org. nøgle :shock: som jeg troede jeg havde smidt væk fra 1 år siden :oops:
Da blev jeg dælme glad( tænk man kunne finde på sådan noget for et år siden). Styrlåsen virkede ikke for 1 år siden og det gør den jo heller ikke stadig og den er meget beskadiget... Men jeg sandblæste delene og gjorde dem godt rene og smurte dem i koberfedt.
Så tænkte jeg at jeg kunne prøve at flytte styrlåsen fra den org. i en en uorg. fra yamahafs1.dk :?:
Delene i styrlåsen passede også fint over, men jeg kan desværre ikke dreje nøglen..
Så ville høre om det er muligt at flytte selve indmaden fra en org. over i et uorg. fra yamahafs1.dk? :)

Mvh Ruben
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

..
Vedhæftede filer
DSCN1724.JPG
DSCN1723.JPG
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Thorsen »

Sørg hurtigst for at få renset huset for kobberfedt! Det æder aluen!
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Morten - Webmaster »

Thorsen skrev:Sørg hurtigst for at få renset huset for kobberfedt! Det æder aluen!
Det har jeg godt nok aldrig hørt. Jeg har ellers altid lært at tændrør skulle have lidt kobber fedt så de ikke rev gevindet ud i alu topstykker når de groede fast som det var tilfældet på en ældre 626'er jeg engang købte.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

jeg har også altid hørt at det skulle godt at smøre det i kobberfedt derfor gjorde jeg det, men jeg ved ikke om det æder alu'en? :whew

Men er der ingen der ved om det er muligt at flytte indmaden fra en org. styrlås også over i en uorg.? :)

Mvh Ruben
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Jensmc »

Tjah, i min læretid fik jeg at vide, at messing skruer æder aluminium. Det må være i specielle tilfælde, da karburatorer har masser af messingskruer og dyser i. Messing er en legering af kobber og zink, så hvis det er kobberet i messing, der æder aluminiummet, så kan kobber da muligvis æde aluminium osse.
En anden ting, jeg ville være mere nervøs for i en tændingslås er, at kobber jo leder strømmen, så hvis det ender i kontakterne, har vi en tråd mere om, "Hvorfor el`en ikke virker på min knallert. Alt er samler rigtigt, osv....." :hihi
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

Jensmc skrev:Tjah, i min læretid fik jeg at vide, at messing skruer æder aluminium. Det må være i specielle tilfælde, da karburatorer har masser af messingskruer og dyser i. Messing er en legering af kobber og zink, så hvis det er kobberet i messing, der æder aluminiummet, så kan kobber da muligvis æde aluminium osse.
En anden ting, jeg ville være mere nervøs for i en tændingslås er, at kobber jo leder strømmen, så hvis det ender i kontakterne, har vi en tråd mere om, "Hvorfor el`en ikke virker på min knallert. Alt er samler rigtigt, osv....." :hihi
Hehe :hihi

Lige nu overvejer jeg at resturere den org. selvom det bliver meget svært.. Ihverfald for mig :hihi
Men samtidig en god udfordring, og lærerigt så jeg vil ihvertfald give det et forsøg.

Mvh Ruben
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Krelleh »

Jeg har muligvis et original hus, men hvor klistermærker i toppen er slidt væk.

Men jeg har gjordt det før,at jeg tager en gryde med kogende og uoriginale tændingslåshus og holder ind over dampen, indtil man forsigtig kan vippe mærker af.
Så kan det sættes på den originale evt. med en klat sekundlim :(y)

Edit; et par billeder af den, låsecylinderen virker ikke, der har været i skruetrækker. Men huset ser brugbart ud, hvis du kan bruge det

Billede

Billede
Mvh. Christian
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

[quote="Krelleh"]Jeg har muligvis et original hus, men hvor klistermærker i toppen er slidt væk.

Men jeg har gjordt det før,at jeg tager en gryde med kogende og uoriginale tændingslåshus og holder ind over dampen, indtil man forsigtig kan vippe mærker af.
Så kan det sættes på den originale evt. med en klat sekundlim :(y)

Edit; et par billeder af den, låsecylinderen virker ikke, der har været i skruetrækker. Men huset ser brugbart ud, hvis du kan bruge det



Hej Krelleh :)
Det lyder som en god ide, jeg sender dig lige en Pb :)

Mvh Ruben
Ruben
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: søn 7. aug 2011 17:12
Kontakt:

Re: Tændingslås

Indlæg af Ruben »

Hej Forum.
Har været i værkstedet hele dagen, :wink: for at give et forsøg på at redde min org. styrlås samt tændingslås.
Jeg har investeret i en blæselampe, som i kan se på billedet :D
Men det med styrlåsen er noget af en svær opgave( skæv + huller), især når det var første gang jeg loddede i aluminium, hvilket ikke var let..
Man kan desværre ikke se yamaha-logoet længere :cry:
Men det lykkedes at lave styrlåsen, og jeg ved godt jeg mangler det gevind til messing-bolten, men den er ikke nødvendig, da den sidder fint fast.
Men nu til tændingslåsen, jeg havde købt en org. brugt, men den er desværre anderledes?? :shock:
I kan selv se på sidste billede, plus jeg målte "selve den nøglen går i" til at være en mm tykkere, end den jeg havde i forvejen... trist :!:
Men jeg er nu glad for styrlåsen og kører rigtig fint :)

Her er lidt billeder mvh. Ruben
Vedhæftede filer
DSCN1729.JPG
DSCN1730.JPG
DSCN1731.JPG
DSCN1732.JPG
DSCN1733.JPG
DSCN1734.JPG
DSCN1736.JPG
DSCN1737.JPG
DSCN1738.JPG
DSCN1741.JPG
DSCN1742.JPG
DSCN1743.JPG
Den ene har 6 spor og den anden 7
Den ene har 6 spor og den anden 7
DSCN1747.JPG
DSCN1750.JPG
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"