Modstand i tændrørshætte
: søn 30. sep 2012 16:35
Jeg har altid kørt med NGK's sorte tændrørshætter med 5Kohm's modstand på mine Yamahaer. Det har aldrig givet anledning til problemer, men op til Grenåtræffet synes jeg lige at jeg ville montere en "næsten originallook" metalhætte på 72'eren.
I løbet af træfweekenden havde jeg knaster i tændrøret ialt 3 gange (hvilket jeg iøvrigt ikke har prøvet siden ungdomsårene). En kontrol med et ohmmeter viste at hætten var på 1Kohm.
Den blev straks skiftet tilbage til 5Kohm, og nu har jeg kørt over 100 km på knallerten siden uden problemer...
Jeg vil ikke garantere at det ikke er tilfældigt - meeeen det giver da anledning til en tanke eller to...
Er der en af forums brugere der ligger inde med en original dansk hætte (meget gerne fra "dengang") der vil prøve at måle modstanden i hætten - bare for at vide hvad de egentlig er født med???
Erik
I løbet af træfweekenden havde jeg knaster i tændrøret ialt 3 gange (hvilket jeg iøvrigt ikke har prøvet siden ungdomsårene). En kontrol med et ohmmeter viste at hætten var på 1Kohm.
Den blev straks skiftet tilbage til 5Kohm, og nu har jeg kørt over 100 km på knallerten siden uden problemer...
Jeg vil ikke garantere at det ikke er tilfældigt - meeeen det giver da anledning til en tanke eller to...
Er der en af forums brugere der ligger inde med en original dansk hætte (meget gerne fra "dengang") der vil prøve at måle modstanden i hætten - bare for at vide hvad de egentlig er født med???
Erik