Modstand i tændrørshætte

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3898
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Modstand i tændrørshætte

Indlægaf FS1originalen » søn 30. sep 2012 16:35

Jeg har altid kørt med NGK's sorte tændrørshætter med 5Kohm's modstand på mine Yamahaer. Det har aldrig givet anledning til problemer, men op til Grenåtræffet synes jeg lige at jeg ville montere en "næsten originallook" metalhætte på 72'eren.

I løbet af træfweekenden havde jeg knaster i tændrøret ialt 3 gange (hvilket jeg iøvrigt ikke har prøvet siden ungdomsårene). En kontrol med et ohmmeter viste at hætten var på 1Kohm.
Den blev straks skiftet tilbage til 5Kohm, og nu har jeg kørt over 100 km på knallerten siden uden problemer...

Jeg vil ikke garantere at det ikke er tilfældigt - meeeen det giver da anledning til en tanke eller to...

Er der en af forums brugere der ligger inde med en original dansk hætte (meget gerne fra "dengang") der vil prøve at måle modstanden i hætten - bare for at vide hvad de egentlig er født med???

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Modstand i tændrørshætte

Indlægaf strynboen » søn 30. sep 2012 16:38

står det ikke i den dansk svenske værksteds bog...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3898
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Modstand i tændrørshætte

Indlægaf FS1originalen » søn 30. sep 2012 16:54

strynboen skrev:står det ikke i den dansk svenske værksteds bog...


Irriterende at skulle give dig ret Lars :oops: Men det måtte jo lige checkes i min 73 servicebog og jo, lidt snørklet - under udmåling af tændspole - stod der faktisk at man skulle huske at fjerne hætten for ikke at måle på den indbyggede 5Kohms støjmodstand :roll: :roll: :roll:

Nå, men vi lader lige tråden hænge. Det tyder jo på at modstanden måske er en vigtig men overset detalje!!!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Modstand i tændrørshætte

Indlægaf strynboen » søn 30. sep 2012 17:20

ja tænk at for stor gnist..måske fremkalder stift..alle mine mc køre med 5 k ohm..man kan faktisk pille modstanden ud af ngk hætterne..bare skru bunden ud

det er den de fleste bruger på cd 50..gad vide om den orginale honda hætte er uden modstand...jeg har altid haft svag gnist på mine cd-50..og de har alle kørt med den sorte ngk hætte
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3912
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Modstand i tændrørshætte

Indlægaf Dewil » søn 30. sep 2012 18:47

Min originale Nippon Denso (dog til mc) viser 6 k ohm. :P

Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede


Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster