Blinklys og lys

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
ildves
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 22. aug 2012 07:13
Kontakt:

Blinklys og lys

Indlæg af ildves »

Hej Gruppe

Er ny i dette forum. Har bøvlet lidt med sønnens knallert og der er kommet nyt ledningsnet i, monteret efter Fub's anvisning.

Virker delvist fint, men når jeg sætter lys på virker horn og blinklys ikke :crying Hva dælen er galt!!


Hilsen
Erik
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Blinklys og lys

Indlæg af Christian M »

Hvilket lys snakker du om? Baglygte eller forlygte, fordi de skulle ikke så gerne have noget afgøre med Horn, Blinklys. Forlygte og baglygte skal få strøm fra moteren mens Horn, Blinklys skal have strøm fra batteriet samt bremselys.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Blinklys og lys

Indlæg af Dewil »

Hvis du har samlet tingene korrekt, må du have en defekt tændingslås....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
ildves
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 22. aug 2012 07:13
Kontakt:

Re: Blinklys og lys

Indlæg af ildves »

Har gennemgået ledningsnettet flere gange. Tror det er en fejl i tændingslåsen, prøver med en ny.

Nu er fejlen blevet periodisk! Fejlen er når motoren er i gang og skifter fra pos 2 til 3 i tændingslåsen og sætter lys på, så stopper blinklys med at fungere, omdrejningstæller giver et voldsom udslag, og frigears lampen holder op med at lyse. Fejlen er nu kun periodisk!! Jeg kan nogle gange stoppe, sætte i pos 1 og starte og alt virker, og når jeg sætter nøglen i pos 2, virker det også fint.

Prøver med ny tændingslås, det kan jo næsten ikke være andet :sad

Mvh
Erik
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Blinklys og lys

Indlæg af trs »

Jeg vil råde dig til at frakoble omdrejningstælleren, da de dør meget let.

Husk du skal have fungerende batteri hvis du vil have omdrejningstæller, blink & stoplys.

Når du har fundet fejlen i elsystemet kan du tilkoble omdrejningstælleren

/TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"