Side 1 af 1

Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørsel?

: lør 4. aug 2012 23:34
af Janus
Overskriften siger det meste.. Jeg har sådan en Yamaha, den er lovlig og kører omkring de 36 på lige vej, ned ad bakke går den nok 42.. Hvorfor springer mine pærer? Laver knallerten for meget strøm, eller hvad kan årsagen være? Speedometerpæren virker mærkeligt nok stadig..

Håber at i kan hjælpe..

Janus

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

: lør 4. aug 2012 23:53
af juhl-drengen
hvis du ik har spændings regulator på (hvilket jeg ikke havde på min suzuki..) så sprænger pærene ret nemt hvis det er 6v pærere du har på (ved ik så meget om fs1 strømsystem) men min suzuki laver lige over 9v ved fulde omdrejninger = det er for meget spænding for pærene og plub ser de bare på et tidspunkt ved fulde omdrejninger. og oveni det er min suzuki stadig 99% lovlig
tilgengæld tror jeg pærene kan springe pga. for mange watt oveni: min suzuki har en shark kåbe fra thansen og jeg har en teori om at de der halogen pærer der sidder i ik kan klare særlig meget slag, da jeg afmonterede den for at rykke den lidt mere til højre og sætte blinklys på den anden dag virkede pæren ikke da jeg så startede knallerten igen, men så da jeg kom ud og køre opdagede jeg så pludselig at min bagpære også sprang og begge pærer er 12v

så det med yamaha der springer pærer er ikke nyt jeg vil bare sige du burde skifte til 2 nye 12v pærer eller anskaffe dig en spændningsregulator ;)

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

: søn 5. aug 2012 11:47
af Thorsen
Har du batteri på knallerten? Hvad med din lyskontakt til kort/lang lys er den uoriginal? :)

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

: søn 5. aug 2012 12:49
af Janus
Jeg har batteri på knallerten, til flg: Blinklys, neutralpære og horn..

Min knallert er en K1, så jeg ved ikke lige hvordan jeg ser om den er uorginal?

Janus

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

: søn 5. aug 2012 13:27
af Janus
Går ud fra at den er uoriginal, da der intet står på den.. Fandt en anden i reservedelene, den havde en cirkel med en streg i midten, der skilte YL og 1C.. Er den original?

Janus

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

: søn 5. aug 2012 19:33
af Thorsen
Der skal stå made in Japan i bunden på den. Problemet ved de uoriginale lyskontakter er at der ikke er glidende overgang, som på den originale. Så når man vil blænde op, dør lyset kortvarigt inden den lange tråd tændes, og omvendt ved nedblænding. Derfor bliver dine pærer sprunget pga. overskudsstrømmen. Enten skal du finde en original lyskontakt, eller få Niels Fup herinde fra forum til at lave en spændingsregulator til dig :)

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

: søn 5. aug 2012 20:48
af trs
Sån så min pære ud efter sidste tur sammen med BS og Totte Mf.

Re: Forpære og bagpære sprang samtidigt efter 9 timers kørse

: tors 9. aug 2012 00:06
af juhl-drengen
WOW wtf :O ellers kan en fra en suzuki samurai da sikkert bruges :)